SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Professional Terminology - English Language - B03049 (Adiktologie - kombinovaná)
Title: Odborný jazyk - angličtina
Guaranteed by: Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague (11-00611)
Faculty: First Faculty of Medicine
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 4
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
summer s.:
Hours per week, examination: winter s.:4/4, C [HS]
summer s.:4/4, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 16 [hours]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Explanation: Dr. Adam Kulhánek
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Adam Kulhánek, Ph.D., MBA
Attributes: Adiktologie navazující kombinovaná
Předmět pro elearning
Annotation - Czech
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Předmět Odborný jazyk prohlubuje jazykové znalosti a odbornou terminologii v oboru adiktologie a jeho jednotlivých oblastech na úrovni B1/B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CEFR). Gramatika se zaměřuje na strukturu anglické věty, na přítomné minulé a budoucí časy. Odborná terminologie pokrývá oblasti drogové politiky, užívání drog, prevence, léčby a snižování škod, sociální práce a politiky, duševního zdraví a veřejného zdraví. Zvláštní důraz je kladen na zvládnutí struktury odborného anglického textu, práci s citacemi, s tabulkami a s grafy.
Aim of the course - Czech
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Cílem předmětu je naučit studenty práci s odborným anglickým textem, vlastnímu sestavení textu v anglickém jazyce a jeho prezentaci. Výuka probíhá formou přednášek (gramatika) a seminářů (odborná terminologie). Studenti mají k dispozici povinnou literaturu a odborné texty v anglickém jazyce, stejně jako prezentace s výkladem gramatiky.
Descriptors - Czech
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (08.10.2018)
Znalosti:

Studenti prokazují znalosti a aktivní používání odborné anglické terminologie v oboru adiktologie a základní znalosti anglické gramatiky na úrovni B1/B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CEFR).

Dovednosti:

Studenti dokáží sestavit vlastní odborný anglický text s využitím zahraničních zdrojů a dokáží jej prezentovat před odbornou veřejností. Jsou schopni prezentovat data, citovat odborné zdroje a zasadit své závěry do kontextu mezinárodních studií.

Kompetence:

Studenti jsou schopni sestavit a prezentovat vlastní odborný text pro mezinárodní odbornou veřejností. Dokáží se tak zapojit do kontextu mezinárodního výzkumu v oboru adiktologie.

Syllabus - Czech
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)

Základní okruhy práce:

·   Nácvik základní orientace v anglickém odborném textu z oboru adiktologie

·   Znalost základní adiktologické terminologie v anglickém jazyce

·   Porozumění sdělení anglického odborného textu z oboru adiktologie

·   Pasivní porozumění odbornému mluvenému sdělení v anglickém jazyce

·   Napsání vlastního odborného textu z oboru adiktologie v anglickém jazyce úrovně B2

Ústní prezentace vlastní odborné práce z oboru adiktologie v anglickém jazyce
Literature - Czech
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)

Povinná literatura:

1.       Hewings, M. (2005). Advanced grammar in use. Cambridge University Press.

2.       Glendinning, E.H. (2007). Professional English in Use - Medicine. Cambridge University Press.

Doporučená literatura:

1.       Reinarman, C., Cohen, P. D. A., & Kaal, H. L. (2004). The Limited Relevance of Drug Policy: Cannabis in Amsterdam and in San Francisco. American Journal of Public Health, 94(5), 836-842.

2.       Ennett, S. T., Ringwalt, C. L., Thorne, J., Rohrbach, L. A., Vincus, A., Rudolph, A. S., & Jones, S. (2003). A Comparison of Current Practice in School-Based Substance Use Prevention Programs With Meta-Analysis Findings. Prevention Science, 4(1), 1-14.

3.       McGovern, M. P., Fox, T. S., Xie, H., & Drake, R. E. (2004). A survey of clinical practices and readiness to adopt evidence-based practices: Dissemination research in an addition treatment system. Journal of Substance Abuse Treatment, 26, 305-312.

4.       Van Den Berg, C., Smit, C., Brussel, G. V., Coutinho, R., & Prins, M. (2007). Full participation in harm reduction programmes is associated with decreased risk for human immunodeficiency virus and hepatitis C virus: evidence from the Amsterdam Cohort Studies among drug users. Addiction, 102, 1454 - 1462.

5.       McLellan, A. T., Hagan, T. A., Levine, M., Gould, F., Meyers, K., Bencivengo, M., & Durell, J. (1998). Supplemental social services improve outcomes in public addiction treatment. Addiction, 93(10), 1489-1499.

6.       Dekker, N., Linszen, D. H., & De Haan, L. (2009). Reasons for Cannabis Use and Effects of Cannabis Use as Reported by Patients with Psychotic Disorders. Psychopathology, 42, 350-360.

7.       Single, E., Robson, L., Rehm, J., & Xiaodi, X. (1999). Morbidity and Mortality Attributable to Alcohol, Tobacco, and Illicit Drug Use in Canada. American Journal of Public Health, 89(3), 385-390.

8.       Mast, B. D., Benson, B. L., & Rasmussen, D. W. (2000). Entrepreneurial Police and Drug Enforcement Policy. Public Choice, 104(3-4), 285-308.

9.       Astrauskiene, A., Dobrovolsjik, V., & Stukas, R. (2011). The Prevalence of Problem Drug Use in Lithuania. Medicina (Kaunas), 47(6), 340-346.

10.    Hettema, J. M., Corey, L. A., & Kendler, K. S. (1999). A multivariate genetic analysis of the use of tobacco, alcohol, and caffeinge in a population based sample of male and female twins. Drug and Alcohol Dependence, 57, 69-78.

11.    Jacinto, C., Duterte, M., Sales, P., & Murphy, S. (2008). "I'm Not a Real Dealer": The Identity Precess of Ecstasy Sellers. Journal of Drug Issues, 38(2), 419-444.

12.    Adler, P. A. (2008). Of Rhetoric and Representation: The Four Faces of Ethnography. The Sociological Quarterly(49), 1-30.

Teaching methods - Czech
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Přednášky:

Přednášky probíhají ve formě e-learningu, účast na nich je dobrovolná a není sledována. 

Semináře:

Semináře probíhají ve výukovém bloku jednou za semestr (8 hodin), účast na nich je povinná. V rámci seminářů jsou rozebírány odborné texty s tematikou různých oblastí adiktologického výzkumu a výzkumné metodologie. Součástí seminářů je rozbor videa s adiktologickou tematikou. Se studenty je tak procvičováno čtení, poslech a mluvený projev, psaný projev je nacvičen v zadané domácí práci.

Domácí příprava:

V rámci domácí práce studenti samostatně studují doporučenou literaturu, zvládnutí zadaných textů prokazují zpracováním krátké anotace a zodpovězením kontrolních otázek v rámci této anotace.

Rozšířené konzultace:

Pro snadnější zvládnutí domácí přípravy je pedagog k dispozici ke konzultacím na emailu, a dále potom v časech konzultačních hodin na on-line chatu.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jiří Libra (29.10.2019)

Požadavky k zápočtu:

a) Odevzdání všech zadaných domácích úkolů (anotace zadaných článků k domácí přípravě)

b) Účast na minimálně 75 % seminářů

c) Úspěšné odevzdání a prezentace vlastní odborné práce v anglickém jazyce

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html