|
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodologickými principy výzkumu a s vybranými kvantitativními a kvalitativními výzkumnými technikami (např. dotazníkové šetření, rozhovor, obsahová analýza, ohniskové skupiny apod.). |
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni navrhnout a realizovat jednoduchý výzkumný projekt se všemi náležitostmi, tj. orientovat se v teoretických pramenech, formulovat otázky a hypotézy, zvolit adekvátní výzkumný design, vybrat výběrový soubor, určit vhodné metody pro sběr a následně analýzu dat a zhodnotit výsledky výzkumu a napsat výzkumnou zprávu. Dále by měli být studenti schopni kriticky posoudit jiné výzkumné studie a zaujmout k nim stanovisko. |
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Témata:
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Povinná literatura: 1. Disman Miroslav. 1993 (1998, 2000). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. 2. Hendl Jan. 2004. Přehled statistických metod zpracování dat. Portál: Praha.
Doporučená literatura: 1. Black, T. (1999). Doing Quantitative Research in Social Sciences. An Integrated Approach to Research Design,Measurement and Statistics. London: Sage. 2. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. 3. Punch, K. (Ed.) (2008). Základy kvantitativního šetření. Translated by Jan Hendl. Vyd. 1. Praha: Portál. 4. Black, T. R. (1999). Doing quantitative research in the social sciences: an integrated approach to research design, measurement and statistics. 1st pub. London: SAGE Publications, xiv, 751 s. ISBN 0-7619-5352-3.The Research Craft. An Introduction to Social Research Methods. Boston: Little, Brown and Company. 5. Green, E. C. (2001). Can Qualitative Research Produce Reliable Quantitative Findings? Field Methods, Vol. 13, No. 1, 3-19. 6. Valsiner, J. (2000). Data as representations: contextualizing qualitative and quantitative research strategies. Social Science Information Vol 39, no 1, 100-113. 7. Hartnoll, R. (2005). Drogy a drogové závislosti: propojování výzkumu, politiky a praxe. Praha: Úřad vlády ČR. |
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Organizace a průběh výuky předmětu v kombinované formě: |
|
||
Last update: Mgr. Lenka Šťastná, Ph.D. (09.10.2020)
Jsou shodné s prezenční formou s výjimkou docházky, kde je v případě semináře vyžadována 100% účast (3 hodiny seminář jednou za semestr). V případě nemoci nebo jiné omluvené absence je možné účast na semináři nahradit po dohodě s vyučujícím individuálně zpracovaným tématem v rámci domácí přípravy.
|
|
||
Last update: Mgr. Lenka Šťastná, Ph.D. (09.10.2020)
Odevzdání výzkumného plánu. Zápočtový test. Zkouška: ústní zkouška dle sylabu předmětu, prezentací a probíraných témat na výuce. |