|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. (27.10.2019)
The content: aims, content, individualization, social relations and learning, educational strategies, classroom management, evaluation and assessment. |
|
||
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)
Studenti získají přehled o didaktických kategoriích a osvojí si elementární didaktické dovednosti. Studenti by si měli uvědomit nezbytnost zvládnutí základních témat obecné didaktiky a obecně didaktických dovedností jako předpokladu porozumění problematice oborových didaktik a úspěšného vstupu do učitelské profese. |
|
||
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)
Obsah: Základní témata 1. Didaktika jako vědní disciplína, vztah obecné a oborové didaktiky 2. Cíle vyučování (místo c. ve vyučování, hierarchie a taxonomie cílů, formulace cílů, vztah cíle a hodnocení) 3. Obsah vzdělání a jeho modernizace (výběr a uspořádání učiva, didaktická analýza učiva, vzdělávací programy - učební plány, osnovy, učebnice, klíčové kompetence žáků…) 4. Metody vyučování (klasifikace metod, výběr metod ve vztahu k ostatním didaktickým kategoriím...) 5, Organizační formy vyučování 6. Problém aktivizace žáků ve vyučování 7. Individualizace a diferenciace ve vyučování 8. Kooperativní vyučování. 9. Hodnocení ve vyučování. 10. Další vybraná a aktuální témata didaktiky a problematiky současného školství. |
|
||
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)
S konkrétními požadavky na získání zápočtu budou zapsaní studenti seznámeni na počátku výuky jednotlivými vyučujícími. |
|
||
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)
Základní literatura VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. aj. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007, 2011 DVOŘÁKOVÁ, M., KOLÁŘ, Z., TVRZOVÁ, I., VÁŇOVÁ, R.: Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015. (část II – Obecná didaktika) SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. Doporučená literatura BUZAN, T.; BUZAN, B. Myšlenkové mapy. Brno: BizBooks, 2012. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997 KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2009. KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, l997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál 1996. VALIŠOVÁ, A. aj. Autorita jako pedagogický problém. Praha : Karolinum, l998. VALIŠOVÁ, A. aj. Autorita ve výchově. Praha : Karolinum, l999. VESTER, F.: Myslet, učit se ... a zapomínat. Plzeň : Framus ,1997.
Další tituly dle doporučení vyučujících.
|
|
||
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)
Přednáška, diskuse, inscenace, hospitace ve vyučování aj. |
|
||
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)
S podrobným sylabem kurzu seznámí zapsané studenti jednotliví vyučující na počátku výuky. |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová (04.06.2019)
Doporučujeme předem absolvovat předměty Úvod do pedagogiky a Úvod do psychologie. Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. Je možné požádat o opakovaný zápis předmětu. |