SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Psychological Aspects of Specific Learning and Behaviour Disorders - AUP510042
Title: Psychologické aspekty specifických poruch učení a chování
Guaranteed by: Department of Psychology (21-KPS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (10)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: APS300110
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Václav Mertin
Incompatibility : APR519011, APS300110, APS300110E
Is incompatible with: APS300110E, APS300110, APR519011
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)
Cílem předmětu je seznámit s historií a aktuálním pojetím specifických poruch učení a chování - v současnosti dvou
nejrozšířenějších poruch u dětí. Předmět seznámí studenty s problematikou specifických poruch učení a chování.

Obsah předmětu:?
Historie specifických poruch učení a chování?
Současné pojetí SPUaCH?
Medicínský přístup?
Kategoriální a nekategoriální pojetí?
Diagnostika?
Segregace vs. integrace (inkluze)?
Intervence?
Individuální vzdělávací program
Literature - Czech
Last update: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)
Povinná literatura:
Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení I. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 5, s.10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení II. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 6, s.8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení III. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 7, s.8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení IV. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 8, s. 10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení V. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 9, s.10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VI. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 10, s. 10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VII. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 1, s. 8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VIII. Moderní vyučování,2000, roč. 6, č. 2, s. 8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení IX. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 3, s. 8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení X. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 4, s. 8-9.

Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997.

Zelinková, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003.

Doporučená literatura:
Mertin, V. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995.

Mertin, V. Fonologický model poruch čtení. In Gillernová, I.; Mertin, V. (ed.). Psychologické problémy člověka v měnícím se světě I. Praha : Karolinum, 2001, s. 165-174.

Mertin, V. Rozdíl mezi IQ a ČQ jako jedno z kritérií diagnózy dyslexie. Výchovné poradenství, 2002, 31, s. 9-12.

Mertin, V. Opravdu objevil Heveroch dyslexii? Pedagogika, 2003, LIII, č.1, s. 67-71.

Mertin, V. Přínos rodiny k rozvoji čtenářských dovedností u dětí. In Šulová, L.; Zaouche-Gaudron, Ch. (ed.). Předškolní dítě a jeho svět. Praha : Karolinum, 2003, s. 305-320.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html