|
|
|
||
Last update: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)
nejrozšířenějších poruch u dětí. Předmět seznámí studenty s problematikou specifických poruch učení a chování. Obsah předmětu:? Historie specifických poruch učení a chování? Současné pojetí SPUaCH? Medicínský přístup? Kategoriální a nekategoriální pojetí? Diagnostika? Segregace vs. integrace (inkluze)? Intervence? Individuální vzdělávací program |
|
||
Last update: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)
Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení I. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 5, s.10-11. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení II. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 6, s.8-9. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení III. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 7, s.8-9. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení IV. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 8, s. 10-11. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení V. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 9, s.10-11. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VI. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 10, s. 10-11. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VII. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 1, s. 8-9. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VIII. Moderní vyučování,2000, roč. 6, č. 2, s. 8-9. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení IX. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 3, s. 8-9. Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení X. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 4, s. 8-9. Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997. Zelinková, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. Doporučená literatura:Mertin, V. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995. Mertin, V. Fonologický model poruch čtení. In Gillernová, I.; Mertin, V. (ed.). Psychologické problémy člověka v měnícím se světě I. Praha : Karolinum, 2001, s. 165-174. Mertin, V. Rozdíl mezi IQ a ČQ jako jedno z kritérií diagnózy dyslexie. Výchovné poradenství, 2002, 31, s. 9-12. Mertin, V. Opravdu objevil Heveroch dyslexii? Pedagogika, 2003, LIII, č.1, s. 67-71. Mertin, V. Přínos rodiny k rozvoji čtenářských dovedností u dětí. In Šulová, L.; Zaouche-Gaudron, Ch. (ed.). Předškolní dítě a jeho svět. Praha : Karolinum, 2003, s. 305-320. |