SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
French. Course B1.1. Blended Learning - ASZFJ3014
Title: Francouzština B1.1. Blended Learning
Guaranteed by: Language Centre - French (21-JCF)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Number of self-study hours: 2 [hours/week]
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 15 (15)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: French
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: you can enroll for the course repeatedly
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Kristýna Švorcová
Teacher(s): Mgr. Kristýna Švorcová
Annotation -
Last update: Mgr. Kristýna Švorcová (12.09.2023)
The course is designed for students who have basic knowledge of standard French at A2 level (cf. Vite et bien 1, lesson 1-20, CLE International). Its objective is the development of main language competences in French with a special focus on academic skills necessary to achieve the level A2/B1.

This is a one-semester course, 1x2 lessons per week of in-class learning (in case of distance learning in the form of a video conference) + 2 lessons of distant study via the Moodle platform.

You can identify your level by taking the TCF tests: https://apprendre.tv5monde.com/fr/tcf


Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Kristýna Švorcová (20.09.2022)

Cílem kurzu je dosažení úrovně B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve všech jazykových kompetencích (mluvení, poslech, čtení, psaní). Vedle rozvoje základních komunikačních kompetencí budou studenti seznámeni se základními reáliemi Francie a frankofonních zemí. Dozvědí se o metodách, jak se samostatně ve francouzském jazyce zdokonalovat, k tomu jim budou poskytnuty další zdroje.

Společný evropský rámec pro jazyky je k dispozici např. zde:
https://sites.ff.cuni.cz/jc/wp-content/uploads/sites/51/2022/08/CEFR_cestina.pdf

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Kristýna Švorcová (13.07.2021)

Atestace se uděluje za pravidelnou aktivní účast na výuce a splnění konkrétních dílčích úkolů (písemná práce, vyprávění, průběžné testy, závěrečný test).

Literature -
Last update: Mgr. Kristýna Švorcová (29.09.2021)

Textbook: Miquel, Claire, Vite et bien 2, CLE International.

 

Additional sources:

  • Grégoire, Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire, CLE International.
  • Borovanová, Kameníková, Francouzština pro samouky (lekce 12-15), Fragment, 2006.
  • Pravdovi, Francouzština pro samouky (lekce 25-35), Leda, 1995.
  • Latitudes 2, Didier Paris, 2009.
  • J. Taišlová, Mluvnice francouzštiny, Leda.
  • V. Senjuková, D.Slabochová, Testez votre français, EWA Edition.

 

 

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Kristýna Švorcová (13.09.2021)

Forma "blended learning" je kombinací klasické prezenční výuky a samostatné práce s e-learningovou podporou. 

U tohoto kurzu konkrétně to znamená:

  • 1 x týdně klasická prezenční výuka v rozsahu 90 min (v případě distanční výuky nahrazeno online výukou prostřednictvím platformy Zoom / MS Teams apod.)
  • 1 x týdně samostatná práce s podporou pomocí platformy Moodle zhruba v rozsahu 90 min

Výhodou je větší časová flexibilita: u "distanční" hodiny není třeba splnit úkoly v den uveřejnění materiálů, ale je stanoven určitý časový limit v řádu dnů.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Kristýna Švorcová (16.09.2021)

Lekce 1-8 učebnice Vite et bien 2.

 

Práce s textem - čtení s porozuměním, nácvik překladu obtížnějších pasáží textů, rozšiřování slovní zásoby (synonymizace, nominalizace, konektory); text informativní, dopis/e-mail formální a neformální, pozvánka a oznámení, logické a funkční členění textu; aplikace ve vlastní ústní a písemné komunikaci.

Mluvená komunikace - monolog/dialog v rámci probíraných témat, obhájení vlastního názoru, argumentace na dané téma.

Poslech s porozuměním.

Gramatika - passé composé a imperfektum, pasivum, osobní zájmena ve funkci předmětu (eny, dvojice zájmen), komparativ a vyjádření srovnání, vztažné věty podmětné a předmětné, zdůraznění větných členů, formy tázacích vět, otázky přímé a nepřímé, nepřímá řeč, souřadící souvětí a spojovací výrazy, vyjádření příčiny a důsledku.

Výběr frankofonních reálií.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html