SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Improving reading comprehension in Spanish (online course) - ASPV0048
Title: Rozvoj porozumění španělsky psanému textu (online kurz)
Guaranteed by: Institute of Romance Studies (21-URS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2020
Semester: both
Points: 0
E-Credits: 1
Examination process:
Number of self-study hours: 12 [hours/semester]
Hours per week, examination: 0/0, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: distance
Teaching methods: distance
Level:  
Explanation: klíč k zápisu: spanelsky_psany_text
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9193
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D.
Is incompatible with: ASP100037
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (19.02.2020)
Rozšiřující volitelný kurz pro studenty hispanistiky, který se zaměřuje na zlepšení porozumění španělsky psanému textu. Kurz rozvíjí schopnost porozumění přečtenému textu, jeho interpretace, reformulace základních myšlenek a utřídění informací z textu. Je možné ho využít zejména pro<br>
<br>
- celkové zlepšení španělštiny a rozšíření slovní zásoby<br>
- zlepšení schopnosti práce s textem a posílení překladatelských dovedností<br>
- rozšířenou přípravu na BZK a na překladovou část zkoušky z předmětu Specializovaný jazykový seminář<br>
<br>
Kurz nemá prezenční výuku a je celý v režimu online, je dostupný na adrese https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9193 (klíč k zápisu: spanelsky_psany_text)<br>
<br>
Kurz obsahuje devět autentických španělských textů (články z novin, recenze, praktické návody) seřazených podle obtížnosti (přibližně od úrovně B2 po C1). Ke každému textu náleží test o 3–5 otázkách, který kontroluje porozumění textu, schopnost získat z něj relevantní informace a správně pochopit obsah jeho sdělení.<br>
<br>
Prezenční výuka je nahrazena doporučenou literaturou (veškeré publikace jsou dostupné i online přes knihovnu Institutu Cervantes), která se zaměřuje na strategie pro lepší pochopení psaného textu a práci s ním, a automatickou zpětnou vazbou u každé špatně zodpovězené otázky, která studentovi umožňuje zpětně si vyhledat pasáže textu, jimž špatně porozuměl, uvědomit si, co ho ke špatné odpovědi vedlo, a provést autoevaluaci, která mu pomůže se podobným chybám v budoucnu vyhnout.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (06.02.2018)

Alonso Belmonte, María Isabel (2006). Las lecturas en la clase. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00011839#recordCard

 

Cárdenas Bernal, Francisca (2015). Actividades para el macro común europeo: refuerzo para el DELE C1. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022705#recordCard

 

Cassany, Daniel (2012). En_línea. Leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard

 

Cassany, Daniel (2012). Para ser letrados. Voces y miradas sobre la lectura. Barcelona: Paidós. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026042#recordCard

 

Cassany, Daniel (2012). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard

 

Parodi, Giovanni (coord.) (2010). Saber leer. Madrid: Aguilar. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00025084#recordCard

 

Puertas Moya, Francisco Ernesto (2014). ¡Dale a DELE! C1. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022673#recordCard

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (14.02.2019)

Pro získání zápočtu na konci semestru musí student do data uvedeného v moodlu vyplnit všech 9 testů a dosáhnout v nich průměrné celkové úspěšnosti alespoň 70 %.

Otázky se v každém testu generují náhodně z většího souboru, každý test je tedy jedinečný a studenti nemají možnost od sebe opisovat.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html