|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Poncarová (20.09.2022)
approach enables the presentation of marketing as a managerial discipline, which combines the purchase and sales of the company with its financial management, production management, human resources etc. The subjects of the course are marketing concepts, market analysis, company reproduction process, basic marketing principles (segmentation, , market position) and its current modern trends. The course will gradually touch all parts of the marketing management process. In particular, it will focus on strategic analysis (marketing research, consumer behavior, environmental analysis) and strategic decision making (marketing strategies, marketing mix). Students have the opportunity to extend their knowledge of the issues of Marketing planning and its implementation in the courses of Change Management and Organizational Development, which are taught at the Department of Sociology. Students will acquire basic and practical skills in the field of analysis, which will be applied in case studies. Students must demonstrate an understanding of the logical consequences of the marketing management process and the ability to adequately use the strategies and tools they will learn during the course. |
|
||
Last update: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)
Podmínkou zakončení předmětu je úspěšné složení ústní zkoušky z vymezených tématických okruhů a aktivita během semestru. |
|
||
Last update: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)
Základní literatura: Karlíček, M. a kol. (2018). Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5
Doporučená literatura: Kotler, P., Keller, K. L., Juppa, T., & Machek, M. (2013). Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5 |
|
||
Last update: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)
Realizace kursu v případě Distanční výuky: Výuka bude probíhat on-line dle rozvrhu zveřejněného na stánkách Katedry sociologie Platforma on-line výuky: Zoom Studijní materiály: Google Drive Podmínky splnění: stejné, jako za běžných podmínek Způsob atestace: ústní pohovor může proběhnout on-line |
|
||
Last update: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)
1. Marketing a marketingová koncepce (výrobní, produktová, prodejní, marketingová) 2. Marketingové mikroprostředí (kupní chování, rozhodovací proces, role konkurentů, dodavatelů a distributorů) 3. Marketingové makroprostředí (politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní, technologické a přírodní vlivy) 4. Marketingový výzkum (sekundární a primární výzkum, kvantitativní a kvalitativní výzkum, metody) 5. Marketingová strategie: segmentace a targeting (cílený marketing, segmentační kritéria, pricipy) 6. Marketingová strategie: značka a brand positioning (hodnota značky, identita, značkové strategie) 7. Marketingový mix: produkt (životní cyklus produktu, inovace, řízení produktového mixu) 8. Marketingový mix: cena (vnímání ceny zákazníkem, tvorba cen a cenové strategie, slevy) 9. Marketingový mix: komunikace (marketingové sdělení, komunikační nástroje, komunikační mix) 10. Marketingový mix: dostupnost (distribuční strategie, přímé a nepřímé distribuční cesty, volba a řízení distribučních cest) 11. Marketingové plánování (marketingový plán, role marketéra) |