The seminar’s goal is to practice various diagnostic methods under supervision (beyond the methods covered
in the mandatory courses). During the course, the student will become thoroughly familiar with one diagnostic
method and indirectly with other methods. Each participant in the exercise should have the opportunity to assign
the chosen method to other students, evaluate it (under the supervision of the lecturer), present the results
to at least one of the students and briefly introduce the method to everybody. This way students have the
opportunity to get acquainted with the methods directly and indirectly (having the method administered, getting
the interpretation of the results and information about the methods). The diagnostic methods are chosen according
to the content of the mandatory courses and the needs of the participants.
Last update: Mgr. Julie Pikola (27.08.2023)
Seminář slouží k procvičení různých diagnostických metod pod supervizí (nad rámec metod probraných
v povinných předmětech). V průběhu výuky se student důkladně seznámí s jednou diagnostickou metodou
a zprostředkovaně s dalšími metodami. Každý účastník cvičení by měl mít možnost zadat zvolenou metodu
ostatním studentům, vyhodnotit ji (pod supervizí vedoucího předmětu), předat výsledky alespoň jednomu
ze studentů a stručně všem metodu představit. Studenti tak mají možnost se s metodami seznamovat přímo
i nepřímo (vyplnění, získání interpretace výsledků a informace o metodách). Diagnostické metody jsou
voleny vzhledem k náplni povinných kurzů a vzhledem k potřebám zúčastněných
Aim of the course -
Last update: Radka Hradcová (22.08.2023)
x
Last update: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. (27.08.2020)
Nácvik diagnostických metod pod supervizí.
Literature -
Last update: Radka Hradcová (22.08.2023)
x
Last update: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. (27.08.2020)
Povinná
Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha: Testcentrum, 2001. Manuály vybraných psychodiagnostických metod
Doporučená
Svoboda, M. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. Stančák, A. Klinická psychodiagnostika dospělých. Nové Zámky: Psychoprof 1996. Šípek, J. Projektivní metody. Praha: ISV, 2000.
Teaching methods - Czech
Last update: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. (27.08.2020)
Společné sestavení obsahového i časového programu praktik
Studenti si individuálně či ve dvojicích připraví vybranou diagnostickou metodu dle vlastního výběru a dostupného manuálu či literatury (KDP)
Diagnostika proběhne na semináři, probandi budou především kolegové-studenti na semináři
V rámci semináře proběhne zpětná vazba k administraci diagnostické metody
Autoři do určeného data zpracují výstupy z diagnostiky pro každého probanda, přibližně na stránku A4
Vyhodnocení a zprávu je nutné poslat vedoucím semináře s časovým předstihem na e-mail pro potřeby kontroly
Na semináři proběhne sdělení výsledků diagnostiky konkrétním probandům včetně zpětné vazby ze strany “klienta”
Společná diskuse k užitému diagnostickému postupu či metodě, jeho administraci, vyhodnocení, interpretaci a zpětné vazbě
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Julie Pikola (27.08.2023)
x
Last update: Mgr. Julie Pikola (27.08.2023)
max. 2 absence; vyhodnocení jedné zvolené dg. metody, kterou bude student i zadávat kolegům, předání výsledků a prezenetace zvolené metody
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. (27.08.2020)
Spoolečné sestavení obsahového i časového programu praktik
Studenti si individuálně či ve dvojicích připraví vybranou diagnostickou metodu dle vlastního výběru a dostupného manuálu či literatury (KDP)
Diagnostika proběhne na semináři, probandi budou především kolegové-studenti na semináři
V rámci semináře proběhne zpětná vazba k administraci diagnostické metody
Autoři do určeného data zpracují výstupy z diagnostiky pro každého probanda, přibližně na stránku A4
Vyhodnocení a zprávu je nutné poslat vedoucím semináře s časovým předstihem na e-mail pro potřeby kontroly
Na semináři proběhne sdělení výsledků diagnostiky konkrétním probandům včetně zpětné vazby ze strany “klienta”
Společná diskuse k užitému diagnostickému postupu či metodě, jeho administraci, vyhodnocení, interpretaci a zpětné vazbě