|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. (30.01.2021)
Dále seminář poskytuje příležitost pro reflexi vhodnosti postupů a metod práce s klienty v institucionálním kontextu a pro zpracování náročných témat, s nimiž se studující v praxi setkávají: uplatňovány jsou postupy případové individuální a skupinové supervize.<br> Výstupem ze semináře je analýza zvolené sociálně pedagogické instituce a kasuistika reflektující vlastní postupy práce s klienty.<br> <br> The course provides students with a space for a structured exchange of experience and knowledge gained in professional practice in socially oriented institutions. Institutions are selected with regard to the content of teaching social pedagogy, topics of students' seminar and diploma theses, their research projects and professional interest.<br> In addition, the seminar provides an opportunity to reflect on the suitability of procedures and methods of working with clients in an institutional context and to elaborate the challenging topics faced by students in practice: case-by-case and group-supervision procedures are applied.<br> The output of the seminar is an analysis of the chosen social pedagogical institution and a casuistry reflecting its own work with clients.<br> Předmět v LS 2%/21 bude realizována na linku: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3acbdc651e24d542f0a3afaf09054f3535%40thread.tacv2/Reflexe%2520SP%2520aktivit%2520%2520v%2520instituc%25C3%25ADch?groupId=cfdaf8c1-030f-468f-b67b-cf2f63282764&tenantId=71cbe59b-f59f-49d8-bed9-6de6b6468917 |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. (11.12.2019)
Naučit se reflektovat metody, postupy a dilemata vlastní práce s klienty.
To learn to reflect methods, procedures and dilemmas of own work with clients. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. (11.12.2019)
Účast na semináři v rozsahu 90%, kasuistika reflektující vlastní sociálně pedagogickou práci s klienty. Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia.
Participation in the seminar in the extent of 90%, casuistry reflecting its own social pedagogical work with clients. It is allowed to complete the course in another section of study. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. (11.12.2019)
|