|
|
|
||
Last update: Mgr. Klára Lenkvíková (10.02.2016)
1. Pedeutologie - Historie vzdělávání učitelů, učitelská profese. - Volba učitelské profese. - Aktuální proměny přípravy učitelů. 2. Osobnost učitele - Typologie učitele. - Osobnostní předpoklady učitele. 3. Začínající učitel - Učitel v inkluzivní škole. - Konstruktivní učitel. |
|
||
Last update: Mgr. Klára Lenkvíková (10.02.2016)
Cíl předmětu: Studenti se seznámí s aktuální problematikou učitele v současné škole, v rovině teoretických východisek a aplikací v praxi. |
|
||
Last update: Mgr. Klára Lenkvíková (10.02.2016)
FRANIOK, Petr a Dana KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole: sborník z 15. konference České pedagogické společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s Českou pedagogickou společností, 2008, 415 s. ISBN 978-80-210-4752-5. HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. ISBN 978-80-247-3070-7. KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2., rozš. a aktualiz. Praha: Portál, 2010, 151 s. ISBN 978-80-7367-712-1. KORTHAGEN, F. et al. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5 KRYKORKOVÁ, Hana a Růžena VÁŇOVÁ. Učitel v současné škole. Vyd. 1. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2010, 315 s. ISBN 978-80-7308-301-4. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: PedF UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9 Urbánek, P. Vybrané problémy učitelské profese. Aktuální analýza. Praha: TU v Liberci, 2005. ISBN 80-7083-942-2 VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vydání 1. Praha: Grada, 2013, 232 stran. ISBN 978-80-247-4473-5. |