Methodology of pedagogical research I - APD519017
|
|
|
||
Last update: Mgr. Iveta Pastyříková (12.07.2023)
Studenti si osvojí základní metody výzkumu v pedagogice a budou schopni samostatně připravit návrh výzkumného projektu. Anotace studijního předmětu: - Výzkum ve společenských vědách. Principy vědeckého poznání. Metodologické problémy pedagogického výzkumu. - Hlavní znaky kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Smíšený výzkum. - Projekt kvantitativního výzkumu a jeho hlavní fáze. Formulace hypotéz. Kritéria kvality kvantitativního výzkumu. - Projekt kvalitativního výzkumu. Kritéria kvality kvalitativního výzkumu. - Etické otázky pedagogického výzkumu. - Metody sběru dat v pedagogickém výzkumu - Zpracování, vyhodnocení a interpretace dat v pedagogickém výzkumu. Požadavky: Písemný test zjišťující orientaci v uvedených tématech. Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. Literatura základní: Borg, W.R., & Gall, M.D. (1989). Educational research. London, Longman. Bryman, A. (1988). Quality and quantity in social research. London: Routledge. Bryman, A. (2001). Social research methods. Oxford: Oxford University Press. Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum. 2. vyd. Praha: Portál. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. Pelikán, J. (2006). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. Průcha, J. (1995). Pedagogický výzkum: uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Literatura doporučená: Hendl, J. (2012). Přehled statistických metod zpracování dat. 4. vyd. Praha: Portál. Chráska, M. (1999). Didaktické testy. Brno: Paido. Chráska, M. (1998). Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Pedagogická fakulta UP. Maňák, J. et al. (1994). Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: MU. Skutil, M. et al. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál. Škaloudová, A. (1998). Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. Praha: PedF UK. |