SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics: Seminar II. - APD516050
Title: Didaktický seminář II.
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2022
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. (19.02.2022)
The aim of the seminar is to deepen knowledge and skills concerning curriculum and instruction. Students search the essential didactic cathegories in practice, they learn to discover, describe and analyze issues of practice by knowledge of these cathegories, by theoretical argumentation, ev. by models of teaching and learning. The subject is realized simultaneously with the subject of General Didactis II, they are interconnected .
Aim of the course - Czech
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)

Cílem didaktického semináře je, aby si studenti prohloubili dovednost cílevědomého pozorování vyučovacího procesu. Studenti zkoumají základní didaktické kategorie v praxi, učí se objevovat, pojmenovávat a analyzovat problémy praxe pomocí těchto základních kategorií, teoretických argumentů, eventuálně i modelů vyučování.

Descriptors - Czech
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)

Během semestru zpracovávají dvojice studentů písemnou práci (rozsah 3 - 5 stran strojopisu), a to na základě

-          formulace užšího problému,

-          studia literatury k danému problému,

-          hospitace na ZŠ či SŠ zaměřené na vybrané téma (rozsah hospitace l0 hodin, nutno předem vytvořit specializovaný pozorovací arch). Písemné práce jsou hodnoceny v rámci                  skupinové oponentury na fakultě.

 Poznámka: Praxe může probíhat i jinými formami, např. jako studentská konference. Podrobné informace o průběhu a zakončení praxe podá studentům příslušný vedoucí učitel praxe.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. (10.06.2019)

 Zpracování a obhájení písemné práce (společné pro dvojici), a to při splnění výše uvedených požadavků (formulace problému, studium literatury, vytvoření pozorovacího archu, l0 hodin hospitací).

Povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia.

 

 

Literature - Czech
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)

 

VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. aj. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.

DVOŘÁKOVÁ, M., KOLÁŘ, Z., TVRZOVÁ, I., VÁŇOVÁ, R.: Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5039-2. (část II – Obecná didaktika)

Teaching methods - Czech
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)

Zpracování seminární práce, hospitace ve výuce, obhajoba seminární práce, diskuse.

Syllabus - Czech
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)

Viz web katedry pedagogiky - odkaz Studium - Praxe v NMgr. studiu.

Learning resources - Czech
Last update: TVRZOVAI (22.06.2017)

Viz web katedry pedagogiky - odkaz Studium - Praxe v NMgr. studiu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html