|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (27.09.2016)
Omlouvám se za způsobené komplikace, předmět byl vypsán bez mého vědomí. Kurz se zaměřuje na představení hlavních principů a metod využívaných v programu RWCT (Reading nd Writing <br> for Critical Thinking, česky Čtením a psaním ke kritickému myšlení, zkráceně Kritické myšlení - KM). Program <br> vychází z pedagogického konstruktivismu, předpokládá aktivní zapojení žáků do výuky a jeho cílem je rozvoj <br> kritického myšlení. <br> |
|
||
Last update: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2015)
Na konci kurzu účastník bude umět - plánovat výuku podle třífázového modelu učení E-U-R - vhodně používat metody RWCT pro jednotlivé fáze procesu učení - stanovovat si smysluplné a ověřitelné cíle na různých úrovních mentálních operací - volit různorodé způsoby práce s textem přiměřené schopnostem žáků - navrhnout způsoby hodnocení procesu i výsledku učení, které hodnocenému pomohou ke zlepšení jeho práce
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2015)
Účastníci se budou aktivně účastnit jednotlivých setkání (85% účast) a zpracovávat domácí úkoly (četbu) na každé setkání. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2015)
Doporučená literatura: MEREDITH, K., STEELE, J.: Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Příručka I až VIII, Kritické myšlení, Praha, 1997. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2015)
Výuka bude probíhat interaktivní formou, pomocí metod RWCT, které si tak studenti sami zažijí a vyzkouší. V průběhu kurzu bude předvedeno několik modelových vyučovacích hodin určených pro žáky 2. stupně ZŠ či SŠ, zaměřených na různá témata. Výuka je rozdělena do 3 celodenních bloků, aby byl dostatek času vše vyzkoušet a prodiskutovat. V zápočtovém týdnu proběhne poslední setkání, na němž budou studenti prezentovat své práce k zápočtu. Plánovaná setkání - sobota 9-16 hodin v následujících dnech: 7. 11., 28. 11., 12. 12., 16. 1.
Probíraná témata:
|