SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Ethics for Educators I - APD190032
Title: Etika pro pedagogy I
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: unlimited / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: STROM3BF (19.02.2022)
Předmět je určen pouze oborovým studentům KPED

Předmět seznamuje studenty se základními etickými pojmy a postoji, uvádí do vybraných<br>
způsobů morálně filosofické argumentace a usiluje o demonstraci přesahu morálních<br>
problémů do edukačních situací. Cílem je mj. zdůvodnit význam etické reflexe v práci<br>
pedagoga. Za základ seminární práce a diskusí poslouží četba Spaemannova textu<br>
uvedeného v seznamu literatury.<br>
Studenti by se po absolvování předmětu měli orientovat v základních etických východiscích a teoriích a rozumět <br>
podstatě jejich argumentace. Měli by být schopni identifikovat morální rozměr pedagogických problémů a <br>
odůvodňovat různé volby jejich řešení.<br>
<br>
Studijní literatura:<br>
<br>
Základní literatura<br>
Spaemann, R. (1995). Základní mravní pojmy a postoje. Praha: Svoboda.<br>
<br>
Doporučená literatura<br>
Aristotelés. (2009). Etika Níkomachova. Praha: Rezek.<br>
Durkheim, É. (1992). L’éducation morale. Paris: PUF.<br>
Heidbrink, H. (1997). Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál.<br>
Kant, I. (1974). Základy metafyziky mravů. Praha: Svoboda.<br>
Lipovetsky, G. (2008). Éra prázdnoty. Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor.<br>
Lyotard, J.-F. (1995). Moralités postmodernes. Paris: Éd. Galilée.<br>
MacIntyre, A. Ztráta ctnosti. Praha: OIKOYMENH.<br>
Piaget, J. (2005). Le jugement moral chez l’enfant. Paris: PUF.<br>
Sokol, J., Pinc, Z. (2003). Antropologie a etika. Praha: Triton.<br>
Sokol, J. (2010). Etika a život. Praha: Vyšehrad.<br>

Zápočet student obdrží na základě referátu zadaného textu.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html