SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Educational Practice II - APD190011
Title: Průběžná pedagogická praxe II
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2019
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (22.09.2021)
Součástí studia oboru je řada praxí (submodel oborové praxe), jejichž základním smyslem je v těsné souvislosti s teoretickou výukou přispívat k postupnému formování osobnosti budoucího pedagoga. Praxe plní především funkci informativní (orientace v typech a specificích školských i neškolských výchovných zařízení vládního i nevládního sektoru), formativní (motivace k profesi, uvědomění si významu odborných vědomostí, dovedností a sociálních kompetencí jako součásti studijní i profesní způsobilosti) a instrumentální (především nácvik dovedností nezbytných pro výkon profese pedagoga).
Aim of the course - Czech
Last update: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)

Cílem průběžné praxe je přispět k motivaci studentů ke studiu základních pedagogických a příbuzných disciplín a doplnit jejich představy o úloze pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu, resp. ve společnosti vůbec. To znamená, že praxe plní především funkci:

-          formativní (motivace, uvědomění si významu odborných vědomostí, dovedností  a sociálních kompetencí jako součásti studijní i profesní způsobilosti);

-          informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, ilustrace a verifikace teoretické výuky);

-          instrumentální (postupné vytváření a nácvik pedagogických dovedností – důraz  je kladen na dovednost pozorovat pedagogické jevy a dovednost tyto jevy dokumentovat – viz nácvik dovednosti vést pedagogický deník).

 
Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)

Praxe je zakončena v každém semestru zápočtem, a to při splnění následujících podmínek:

-          v každém semestru minimálně 75 % účast na praxi; i distanční formou

-          splnění úkolů zadaných VUP;

předložení pedagogického deníku 

 
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)

Studijní literatura:

Vališová, A., & Kasíková, H. (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Kyriacou, Ch. (2004). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
Mareš, J., & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
Národní program rozvoje vzdělávání. (2001). Praha: ÚIV.
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální a střední odborné vzdělání

 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html