SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Theory of Education I. - APD160043
Title: Teorie výchovy I.
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Martina Lukášová (19.09.2017)
Předmět je koncipován tak, aby studenty seznámil s problémy spojené s vypracováváním vědního profilu teorie
výchovy, s filosofickým a praktickým rozměrem této pedagogické disciplíny. Zdůrazňuje antinomický charakter
výchovy a uvádí do historických souvislostí její reflexe. Studenti po jeho absolvování získají vědomosti o
základních pozicích ve výchovných teoriích, metodologických přístupech k fenoménu výchovy a historickém
pozadí aktuálních výchovných tendencí i stereotypů.

1. Výchovné antinomie. Pedagogika jako “systém kontradikcí”
2. Teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou
3. Sémantické pole termínu “výchova”
4. Logiky formativního působení
5. Autenticita a tradice ve výchově
6. Výchova a kultura (H. Arendt, G. Bachelard)
7. Antická a humanistická tradice v teoriích výchovy
8. Dualistické koncepce člověka a výchovy a jejich kritika u J. Deweyho
9. Soudobé teorie výchovy

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html