Theory of Education I. - APD160043
|
|
Schedule Noticeboard
|
||
Last update: Mgr. Martina Lukášová (19.09.2017)
výchovy, s filosofickým a praktickým rozměrem této pedagogické disciplíny. Zdůrazňuje antinomický charakter výchovy a uvádí do historických souvislostí její reflexe. Studenti po jeho absolvování získají vědomosti o základních pozicích ve výchovných teoriích, metodologických přístupech k fenoménu výchovy a historickém pozadí aktuálních výchovných tendencí i stereotypů. 1. Výchovné antinomie. Pedagogika jako “systém kontradikcí” 2. Teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou 3. Sémantické pole termínu “výchova” 4. Logiky formativního působení 5. Autenticita a tradice ve výchově 6. Výchova a kultura (H. Arendt, G. Bachelard) 7. Antická a humanistická tradice v teoriích výchovy 8. Dualistické koncepce člověka a výchovy a jejich kritika u J. Deweyho 9. Soudobé teorie výchovy |