|
|
|
||
Last update: Mgr. Lucie Merunková (13.09.2019)
The goal of the course is to get an overview of various existing approaches to exploring online social interactions and the platforms these interactions play out on as well as gain an experience in practical research and methodology. |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Merunková (12.09.2019)
ASPLING, F., 2011. The Private and the Public in Online Presentations of the Self: A Critical Development of Goffman's Dramaturgical Perspective. http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:431462/FULLTEXT01.pdf BOYD, d., & ELLISON, N.B., 2007. Social network sites: Definition, history, and scholarship. http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html. EISENLAUER, V., 2014. Facebook as a third author—(Semi-)automated participation framework in Social Network Sites. http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S037821661400037X GOFFMAN, E., 1999. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. HOGAN, B., 2010. The Presentation of Self in the Age of Social Media: Distinguishing Performances and Exhibitions Online. http://bst.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/0270467610385893 CHIN, Ch., et al., 2015. Facebook Users' Motivation for Clicking the "Like" Button. Social Behavior and Personality: an international journal [online]. http://openurl.ingenta.com/content/xref?genre=article&issn=0301-2212&volume=43&issue=4&spage=579 LIN, R. a UTZ, S., 2015. The emotional responses of browsing Facebook: Happiness, envy, and the role of tie strength. http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S074756321500360X MACEK, J., 2013. More than a desire for text: Online participation and the social curation of content. http://con.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1354856513486530 MARWICK, A. E. a BOYD, d., 2011. I tweet honestly, I tweet passionately: Twitter users, context collapse, and the imagined audience. http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1461444810365313 MICHIKYAN, M., et al., 2014. Can you tell who I am? Neuroticism, extraversion, and online self-presentation among young adults. http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0747563214000156 POSPÍŠILOVÁ, M., 2016. Facebooková (ne)závislost: identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku. SEDIKIDES, C., et al.,2004. Self-enhancement and self-protection motivation: From the laboratory to an evolutionary context. http://www.southampton.ac.uk/~crsi/Sedikides Skowronski Gaertner 2004.pdf WALTHER, J. B. a D'ADDARIO, K. P., 2001. The Impacts of Emoticons on Message Interpretation in Computer-Mediated Communication. http://ssc.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/089443930101900307 |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Merunková (13.09.2019)
Kurz se koná každé úterý od 16:40 do 18:15 v učebně 2067 v Jinonicích (budova A). Předmět je nutné dokončit v akademickém roce 2019/2020. Podmínky atestace:
|
|
||
Last update: Mgr. Lucie Merunková (12.09.2019)
Úvod, shrnutí a motivace Goffmanova dramaturgická teorie a základní pojmy Publikum, regiony, řízení dojmů Verbální a non-verbální komunikace online Představení návrhů výzkumných projektů Jak správně psát paper Sociální sítě a psychologie publikování Analýza sociálních sítí Vliv sociálních sítí na jednotlivce Rozdíly v používání sociálních sítí v Evropě/USA a Asii Prezentace projektů a zpětná vazba |