|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (04.02.2021)
Pravidelně budou zadávány materiály na samostudium (poslech, čtení). Podrobná anotace viz Moodle předmětu. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)
Cílem je aktivní znalost střední a pokročilé gramatiky. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)
Předmět je ukončen písemným testem. Účast na závěrečném testu je podmíněna průměrem 70% z pravidelných testů. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)
Tomomacu, E., Mijamoto, D., Wakiri, M. Donna toki dó cukau nihongo hjógen bunkei 500, Tokio: ALC, 2010. Tomomacu, E., Mijamoto, D., Wakiri, M. Donna toki dó cukau nihongo hjógen bunkei 500 - Tanbun kansei renšúčó, Tokio: ALC, 2015. Kanasugi, P., Kurihara, S., Yamada, H. Japonské složené partikule v příkladech a srovnání, Praha: Karolinum, 2018. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (04.02.2021)
Účast na závěrečném testu je podmíněna průměrem 70% z pravidelných testů a vypracování zadané práce. Aktivní zvládnutí probíraných gramatických jevů. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)
1) Lekce 14: Nesouvisející podmínky, výjimky 2) Lekce 15: Dávání příkladů 3) Lekce 16: Důraz, emfatické výrazy 4) Lekce 17: Téma, tematizace 5) Lekce 18: Přípustky 6) Lekce 19: Příčina, důvod 7) Lekce 20: Hypotetické podmínky 8) Lekce 21: Adversativní hypotetické podmínky 9) Lekce 22: Vyjádření možnosti, nemožnosti, náročnosti, snadnosti 10) Lekce 23: Vyjádření tendence, zdání 11) Lekce 24: Vyjádření procesního charakteru, výsledku 12) Lekce 25: Zápor, částečný zápor 13) Lekce 26: Domněnka, doslech |