SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Festival Dramaturgy - AFV0000311
Title: Festivalová dramaturgie
Guaranteed by: Film Studies Department (21-KFS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: AFV0000306
Explanation: 5.11. , 12.11., 26.11., 3.12., 10.12., 17.12.
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D.
PhDr. David Čeněk
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D. (25.08.2020)
Studenti a studentky se během šesti seminářů seznámí s fungováním vybraných českých filmových a televizních festivalů. Páteří kurzu budou moderované diskuse s předními festivalovými dramaturgy a osobnostmi spojenými s organizací přehlídek, kteří nabídnou neocenitelný vhled do fungování těchto institucí. MFF Karlovy Vary bude zastupovat umělecký ředitel Karel Och, Mezinárodní filmový festival dokumentárních filmů v Jihlavě ředitel Marek Hovorka, Febiofest Přemysl Martinek a Kamila Zlatušková představí festival Serial Killer. Cílem semináře je poskytnout studentům přehled o ekonomickém, dramaturgickém i organizačním fungování festivalů v českém prostředí a praktické i teoretické informace týkající se festivalové dramaturgie i provozu, díky nimž budou moci simulovat přípravu konkrétního projektu.


Seminář se koná v termínech: 5.11. , 12.11., 26.11., 3.12., 10.12., 17.12.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D. (24.01.2020)

Po absolvování semináře bude student 
- rozumět problematice festivalové dramaturgie a organizace
- schopen aplikovat získané informace do praxe
- orientovat se v poli festivalů konaných v České republice a grantové politice s nimi spojené
- znát základní teoretické rámce týkající se dramaturgie a organizace festivalů

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D. (24.01.2020)

Atestaci je možné získat na základě:
1) vyplnění odpovídajícího formuláře OMA MK, SFK.
2) vypracováním víceletého projektu týkajícího se konkrétní filmové akce

Student/ka si vybere jednu z možností.


Udělení atestace je podmíněno účastí na všech šesti seminářích. 

Literature - Czech
Last update: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D. (24.01.2020)

Doporučená literatura:
Bosma, Peter (2015): Film programming: Curating for Cinemas, Festivals, Archives. Columbia University Press. 

Felcman, Jakub (2019): Uhvězdičkovat se k smrti. Filmový festival v Cannes. Cinepur č. 123.

Felcman, Jakub (2016): Sochání (v) Cannes, Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem. Cinepur. Dostupné online z http://cinepur.cz/article.php?article=3366

Dunja Jelenković (2016): Politics, ideology, and programming practices: how the Yugoslav Documentary and Short Film Festival Abandoned the idea of Yugoslavia, New Review of Film and Television Studies, Vol. 14, no.1, 76-92. 

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D. (21.10.2020)

1) 8.10. ÚVOD DO KURZU. Seznámení se strukturou a požadavky na studenty. Představení webu a grantových aplikací/přihlášek Oddělení médií a audiovize Ministerstva kultury a Státního fondu kinematografie, které jsou klíčové pro realizaci festivalu.

2) 5.11. PRAXE ORGANIZACE FESTIVALŮ A SROVNÁNÍ SE ZAHRANIČÍM 
Texty: Marijka DeValck: Rotterdam and the Rise of Thematic Festivals From Cinephile Initiatives to Popular Events. s. 3-38.

Dorota Ostrowska: International Film Festivals as Producers of World Cinema. Cinéma&Cie, 2010.

3) 12. 11. SERIAL KILLER – Kamila Zlatušková, programová ředitelka a zakladatelka
Texty: What it takes to be a film programmer.

Dunja Jelenković: Politics, ideology, and programming practices: How the Yugoslav Documentary and Short Film Festival abandoned the idea of Yugoslavia. New Review of Film and Television Studies, 2016, 76-92.

4) 26.11. FEBIOFEST – Přemek Martinek, dramaturg
Text: Přemysl Martinek, Jsou filmové festivaly skutečně platnou distribuční platformou? Iluminace, č. 1. 2014. 

5) 3.12. MFF KARLOVY VARY – Karel Och, umělecký ředitel

Texty: Jakub Felcman (2017): Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu [online]. Cinepur. Dostupné z http://cinepur.cz/article.php?article=4231

Jakub Felcman (2018), Rozhovor s ředitelem La Quanzaine Eduardem Waintropem, Cinepur, Dostupné z http://cinepur.cz/article.php?article=2324

6) 17.12  MFDF JI.HLAVA – Marek Hovorka, ředitel

Text: Julian Stringer (2003): Globální města a ekonomie mezinárodních filmových festivalů. Iluminace, 15, č. 1, s. 53‒62. 

 

Texty jsou přístupné on-line na poskytnutých odkazech nebo jsou k dispozici v SIS u příslušného kurzu. Student má k textům přístup po zapsání se do kurzu. Znalost doporučené literatury není povinná. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html