SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Contemporary Documentary Film Thought - AFV0000302
Title: Současné myšlení o dokumentárním filmu
Guaranteed by: Film Studies Department (21-KFS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2020
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Magda Španihelová, Ph.D.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Magda Španihelová, Ph.D. (30.09.2019)
Nelze nadále ulpívat na tradiční definici dokumentárního filmu jako jakési přímé zkušenosti se světem, kterou zprostředkovává režisér, autor, jenž nezaujatě pozoruje, odhaluje pravdu, je poetickým komentátorem či zúčastněným nebo reflexivním účastníkem. Proměňující se mediální prostředí zásadním způsobem přenastavilo podmínky dokumentárního filmu – co to je, kdo je autor, jak filmy vypadají, jak se distribuují či kdo se na jejich vzniku podílí. Digitalizace a internet zásadním způsobem přenastavily mody produkce, distribuce i uvádění. Digitální revoluce přinesla nové formáty, interaktivní díla, která již nefungují jako ukončená, kompletní díla, ale jako uzlové body, které využívají různé mediální (plat)formy. Interaktivní webové stránky i formát webových dokumentárních filmů jsou na vzestupu. Tendence a inovace se stávají součástí širšího diskurzu proměny povahy dokumentů. A jakým směrem se posouvá uvažování o dokumentárním filmu?

Cílem semináře je nabídnout vhled do aktuálních proměn prostředí dokumentárního filmu zprostředkovanou současnou teoretickou reflexí. Práce na semináři bude rozložena mezi čtení teoretických textů, analýzu filmů (či dokumentárních projektů) a vlastní kritickou praxi studentů.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Magda Španihelová, Ph.D. (30.09.2019)

Cílem semináře je nabídnout vhled do aktuálních proměn prostředí dokumentárního filmu zprostředkovanou současnou teoretickou reflexí. Práce na semináři bude rozložena mezi čtení teoretických textů, analýzu filmů (či dokumentárních projektů) a vlastní kritickou praxi studentů. 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Magda Španihelová, Ph.D. (30.09.2019)

Podmínkou zakončení kurzu je aktivní účast na seminářích a závěrečná práce v rozsahu cca 5 normostran.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Magda Španihelová, Ph.D. (30.09.2019)

Aston Judith, Gaudenzi, Sandra, Rose, Mandy (eds.), I-Docs: The Evolving Practices of Interactive Documentary. New York, Columbia University Press 2017.

Buckingham, David - Willett, Rebekah (eds.), Video Cultures. Media Technology and Everyday Creativity. New York: Palgrave Macmillan 2009.

Doueihi, Milad. Digital Cultures. Harvard University Press 2011.

Hesmondhalgh, David – Zoellner, Anna, Is Media Work Good Work? A Case Study of Television Documentary. In: Valdivia, Angharad N.(ed.) The International Encyclopedia of Media Studies. Blackwell Publishing 2013.

Honess Roe, Annabelle,  Animated Documentary. New York: Palgrave MacMillan 2013.

Juhasz Alexandra, Lebow Alisa: A Companion to Contemporary Documentary Film. Chicester: Wiley Blaskwell 2015.

Markus Daniel, Kara Salim, Contemporary Documentary. New York: Routledge 2016.

Nash, Kate - Hight, Craig - Summerhayes, Catherine (eds.), New Documentary Ecologies. Emerging Platforms, Practices, and Discourses. New York: Palgrave Macmillan 2014.

Studies in Documentary Film.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Magda Španihelová, Ph.D. (30.09.2019)

Sylabus bude brzy aktualizován.

 

Kurz začíná v úterý 8. října 2019.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html