|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (16.08.2019)
Poněvadž je film ze své podstaty multiplicitní médium, zaměříme se na existenci více verzí téhož díla a způsoby, jak můžeme uvažovat o pojmu originálu v kinematografii. Na konkrétních příkladech si představíme různé přístupy k restaurování tradiční analogovou i digitální cestou a také kritickou práci s filmovým materiálem coby pramenem historického poznání. Cílem kurzu je osvojit si uvažování o filmovém médiu jako materiálním objektu se svojí vlastní charakteristikou a historií a na základě průběžné četby zadané literatury otevřít diskuzi nad vybranými pojmy a teoretickými otázkami. Výuka proběhne formou kombinace přednášek a diskuzí na základě zadané četby. Součástí kurzu bude návštěva vybraných pracovišť, která se na práci s filmovými materiály specializují. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (16.08.2019)
BATISTOVÁ, Anna (2005): Poezie destrukce. Typologie, periodizace a reflexe destrukce filmových pohyblivých obrazů. Iluminace, 17, č. 3, s. 27‐46. BRANDI, Cesare (2000): Teorie restaurování. Kutná Hora: Tichá Byzanc. EDMONDSON, Ray (2004): Audiovisual Archiving: Philosophy and Principles. Paris: UNESCO; online na <http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001364/136477e.pdf>. ENTICKNAP, Leo (2005): Moving Image Technology. London: Wallflower Press. FIAF Code of Ethics; online na <https://www.fiafnet.org/pages/community/code-of-ethics.html>. FOSSATI, Giovana (2009): From Grain to Pixel. The Archival Life of Film in Transition. Amsterdam: Amsterdam University Press. CHERCHI USAI, Paolo (2000): Silent Cinema. An Introduction. London: The British Film Institute. KLIMEŠ, Ivan (2011): Filmová historie z odpadkového koše. Iluminace, 23, č. 2, s. 112‐116. Matuszewski, Bolesław (1993): Nový historický pramen. Iluminace, 5, č. 2, s. 87-91. MEYER, Mark‐Paul (1996): Ethics of Archive Film Restoration using New Technology. Image Technology, 78, č. 8, s. 10‐12. READ, Paul – MEYER, Mark‐Paul (2000): Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth‐Heinemann. URBAN, Miroslav (2001): Filmová laboratoř. Praha: Akademie múzických umění v Praze. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (16.08.2019)
Ústní zkouška a vypracování práce (esej/referát) na předem dohodnuté téma |