Obsah je realizován formou pravidelné výuky francouzštiny na ZŠ, SŠ nebo VŠ. Může se jednat i o vedení volitelné aktivity na rozvoj francouzského jazyka (např. divadelní kroužek pěvecký kroužek apod.), popřípadě doučování či asistovanou výuky. Je tak zajištěna návaznost vyučovacích hodin, a tedy možnost hlubšího poznání žáků, vidění souvislostí v procesu učení se/vyučování a provázanosti všech činitelů vyučování. (Výhody oproti modelu blokových studentských pedagogických praxí). Student/ka bude připravovat a realizovat výuku francouzštiny ve spolupráci s pověřeným pracovníkem příslušné školy a konzultovat ji s oborovým didaktikem katedry na základě písemných příprav a pedagogického deníku.
V případě karantény nebo jiné mimořádné situace bude distanční výuka realizována dle domluvy a možností.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. (29.09.2020)
Cílem je zajištění návaznosti vyučovacích hodin v delším časovém rámci, a tedy možnost hlubšího poznání žáků, vidění souvislostí v procesu učení se/vyučování a provázanosti všech činitelů vyučování. (Výhody
oproti současnému modelu blokových studentských pedagogických praxí)
Literature - Czech
Last update: Mgr. Iveta Pastyříková (08.08.2023)
Bertocchini, P., Constanzo, E. Manuel d´autoformation. À l´usage des professeurs de langues. Paris, Hachette, 1989. Courtillon, J. Élaborer un cours de FLE. Paris, Hachette, 2003. Cuq, J.-P., Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. Čapek, R. Moderní didaktika, lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, Grada, 2015.
Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. (14.09.2020)
- absolvování praxe
- reflexe praxe na základě záznamů, deníku apod.
- zapojení didaktického portfolia
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. (14.09.2020)
26 hodin přímé či asistované výuky francouzštiny na zvolené škole (zvolené po konzultaci s oborovým didaktikem)