|
|
|
||
Last update: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Radka Zbořilová (15.01.2016)
Cílem kurzu je poskytnout neslyšícím studentům jazykovou podporu při zpracovávání bakalářské/diplomové práce. |
|
||
Last update: Mgr. Radka Zbořilová (15.01.2016)
Pravidelné předkládání rozpracovaných materiálů k jazykové konzultaci, aktivní přístup ke korekturám. Přehled o doporučené literatuře. Závěrečná prezentace. |
|
||
Last update: Mgr. Hana Dufková, Ph.D. (12.01.2018)
ADAM, R. a kol. Gramatické rozbory češtiny. Výklad a cvičení s řešeními. Praha: Karolinum, 2017. ČECHOVÁ, M. O tvorbě odborného textu. In: ŽEMLIČKA, M., ed. Termina 94. Liberec: TUL, 1995, s. 30-36. ČERNÁ, A. - SVOBODOVÁ, I. - ŠIMANDL, J. - UHLÍŘOVÁ, L. Na co se nás často ptáte: ze zkušeností jazykové poradny. Praha: Scientia, 2002, 168 s. ISBN 80-718-3260-X. ČMEJRKOVÁ, S. - DANEŠ, F. - SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999, 255 s. ISBN 80-859-2769-1. ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-719-8173-7. FILKA, J. Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002, 223 s. ISBN 80-862-9205-3. HLAVSOVÁ, J. Opravník omylů v jazyce českém. Praha: Víkend, 2000, 78 s. ISBN 80-722-2155-8. JANOVEC, L. - BUŠOVÁ, L. - ŘÍHOVÁ, A. - ŠÁMALOVÁ, M. Na co se často ptáte: jak používat čárku a další interpunkční znaménka. Praha: Klett, 2006, 135 s. ISBN 80-869-0676-0. SGALL, P. - PANEVOVÁ, J. Jak psát a nepsat česky. Praha: Karolinum, 2004, 197 s. ISBN 80-246-0871-5. VACKOVÁ, A. Zásady vypracování odborného textu v českém jazyce. Praha: Karolinum, 2007, 66 s. ISBN 978-80-246-1365-9. Normy ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2 a jejich interpretace (<http://www.citace.com/odkazy.php>) |
|
||
Last update: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (12.08.2020)
Kurz má podobu individuálních konzultací k jazykové podobě bakalářské/diplomové práce. Předpokladem je zadaná bakalářská/diplomová práce a pravidelné předkládání rozpracovaných materiálů ke konzultaci. Studenti jsou vedeni k reflexi vlastních chyb, práci s chybou ve vlastním textu (korektury textů podle různých kritérií, funkce Revize v textovém editoru aj.); součástí kurzu je diskuse o problémových jevech. Kurz probíhá především formou e-learningu, osobní konzultace jsou možné dle aktuálních potřeb studentů. V případě změn z důvodu koronavirové epidemie či jiných zásadních organizačních změn bude výuka převedena kompletně převedena do elektronického prostředí (a realizována výhradně distančně). |
|
||
Last update: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (09.02.2022)
|