SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Corpus analysis of learner texts - ACC500140
Title: Korpusová analýza žákovských textů
Guaranteed by: Institute of Czech and Deaf Studies (21-UBN)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 11 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Antoni Ludwicki (19.06.2023)
Seminář je určen studentům, kteří mají zájem o korpusovou analýzu žákovských textů. Cílem kurzu je poskytnout účastníkům základní informace o žákovských korpusech a způsobu jejich vzniku, naučit je, jak pracovat s žákovskými daty v prostředí KonText a TEITOK a v neposlední řádně pomoct studentům při zpracování vlastních žákovských dat. Podstatnou složkou kurzu je i samotná analýza vlastních žákovských textů, která by měla být prezentována ve formě konferenčního příspěvku.

Kurz je vypisován jednou ročně pouze v zimním semestru.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D. (15.09.2023)

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace, jakým způsobem analyzovat žákovské texty.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D. (25.09.2023)

Požadavky kzápočtu jsou následující: 

  • pravidelná docházka (20 %) 

  • zpracování vlastních žákovských textů (20 %), 

  • prezentace projektu v podobě příspěvku (20 %) 

  • řešení domácích úkolů (20 %) 

  • zápočtový úkol (20 %).

Literature - Czech
Last update: Mgr. Antoni Ludwicki (19.06.2023)

Základní:

Janssen, M. (2016). TEITOK: Text-faithful annotated corpora. In N. Calzolari et al. (Ed.), Proceedings of the Tenth International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC’16) (s. 4037–4043). ELRA.

Rosen, A., Hana, J., Hladká, B., Jelínek, T., Škodová, S., & Štindlová, B. (2020). Compiling and annotating a learner corpus for a morphologically rich language—CzeSL, a corpus of non-native Czech. Karolinum.

 

Doporučená:

Šebesta, K, & Škodová, S. (Eds.). (2012). Čeština – cílový jazyk a korpusy. Technická univerzita v Liberci.

Štindlová, B. (2013). Žákovský korpus češtiny a evaluace jeho chybové anotace. Filozofická fakulta, Univerzita Karlova.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D. (04.10.2023)

  1.  Úvod – žákovské korpusy, vznik a jejich využití   
  2. Akviziční korpusy českého jazyka 

  3. Korpus CZeSLpráce s daty v KonTextu 

  4. Korpus CZeSL-SGT – chybová analýza a její statistika, řešení příkladového problému 

  5. TEITOK a KonText 

  6. Práce v prostředí TEITOK – přesně do půlky semestru musejí studenti nasbírat nějaké texty k vlastní analýze 

  7. Projekt – studenti zpracovávají vlastní texty 

  8. Přidávání metainformací a morfosyntaktických značek 

  9. Vyhledávání ve vlastních datech; provedení příkladové analýzy 

  10. Prezentace vlastních výsledků – diskuze mezi účastníky kurzu 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html