SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Children's narrative development - ABO700630
Title: Vývoj vypravování u dětí
Guaranteed by: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 4
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 12 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Teacher(s): prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Annotation - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
Seminář je věnován analýze vývoje vypravování u dětí ve školním věku (ZŠ); v případě zájmu můžeme zařadit do programu rovněž vypravování ve věku předškolním a u středoškoláků.
Aim of the course - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)

Cílem je (a) seznámit se se současným poznáním vývoje vypravování u dětí (formou samostatného studia odborné literatury a diskusí na semináři), (b) získat přímou zkušenost s analýzami, opravami a hodnocením žákovských písemných prací, ev. vypravování ústních.  

Course completion requirements - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)

Úspěšné splnění zadaných úkolů, aktivní účast na semináři.

Literature - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)

Berman, R. A. Narrative Theory and Narrative Development: The Labovian Impact. Journal of Narrative and Life History, 1997, 7(1-4), str. 235-244.

Chrz, Vl. Struktura vyprávění příběhu u dětí mladšího školního věku. Pedagogika 2002, 43(1), str. 59-75.

Další literatura bude zadávána přímo na semináři podle potřeby.

Teaching methods - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)

Zpracování výzkumného projektu, prezentace postupu a výsledků, diskuse.

Syllabus - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)

Seminář je věnován analýze vývoje vypravování u dětí ve školním věku (ZŠ); v případě zájmu můžeme zařadit do programu rovněž vypravování ve věku předškolním a u středoškoláků.

Jeho cílem je dát studentům příležitost, aby (a) se seznámili se současným poznáním vývoje vypravování u dětí (formou samostatného studia odborné literatury a diskusí na semináři), (b) získali přímou zkušenost s analýzami, opravami a hodnocením žákovských písemných prací, ev. vypravování ústních. 

Uvodní setkání bude věnováno prodiskutování programu, možnost získávání dat pro analýzy, postupu analýz a způobu prezentace výsledků.

Jádrem práce po celý semestr bude příprava samostatných výzkumných miniprojektů zaměřených na analýzu vypravování dětí určeného věku, jejich realizace, prezentace výsledků a následná diskuse.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html