SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practical Aspects of Teaching Czech as a Second Language - ABO700334
Title: Výuka češtiny jako druhého jazyka v praxi
Guaranteed by: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (21.09.2020)
Seminář je určen studentům, kteří mají zkušenost s výukou ČCJ v teorii i praxi a chtějí její praktické aspekty reflektovat ve společné práci v semináři.

V případě potřeby bude výuka probíhat distančně (on-line seminář v čase výuky dle rozvrhu).
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

Cílem předmětu je 1) odborná diskuse o praktických aspektech výuky ČCJ a 2) zdokonalení praktických dovedností v pedagogické praxi.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

Aktivní účast na semináři, prezentace, závěrečná reflexe.

Literature - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

Choděra, R.: Didaktika cizích jazyků. Praha 2006.

Hrdlička, M.: Cizí jazyk čeština. Praha 2002.

Hrdlička, M.: Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka. Praha 2009.

Hrdlička, M.: Kapitoly o češtině jako cizím jazyku. Plzeň 2010.

Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999.

Škodová, S.: Kapitoly z lingvodidaktiky češtiny jako cizího jazyka. Liberec 2012.

Richards, J. C. – Willy A. R. (2005). Methodology in language teaching: an anthology of current practice. 5th print. New York (NY): CUP.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching. London: Macmillan Education.

Ur, P. (1991). A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP.

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

Seminář/cvičení.

Studenti budou reflektovat vlastní vyučovací praxi a diskutovat o ní. V semináři budeme také pracovat s konkrétními problémy, s nimiž se vyučující může ve třídě setkat. Součástí bude také "mikrovyučování" a jeho společná reflexe.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

x

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

Sylabus bude specifikován na základě profilů účastníků semináře.

Témata, kterých se seminář bude týkat:

1. komunikace v jazykové třídě

2. vedení třídy

3. domácí úkoly

4. autonomie studentů

5. motivační vyučování

6. potenciální problémy v jazykové třídě

Learning resources - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

x

Entry requirements - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

x

Registration requirements - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (31.08.2020)

x

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html