SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Czech as L2: Acquisition Research - ABO500396
Title: Výzkum v oboru čeština jako druhý jazyk
Guaranteed by: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (07.02.2021)
Seminář je věnován problematice výzkumu češtiny nerodilých mluvčích, češtiny jako cizího jazyka. Studenti se seznámí s některými význačnými směry výzkumu jazyka nerodilých mluvčích, následně se pak pokusí formulovat vlastní výzkumný projekt a realizovat na jeho základě menší výzkumnou sondu.

Aim of the course - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (16.02.2021)

Po absolvování tohoto předmětu se bude student orientovat ve vybraných význačných typech výzkumu jazyka nerodilých mluvčích a bude schopen připravit a provést jednoduchý výzkumný projekt v oboru se zaměřením na možnosti praktických didaktických aplikací.

Literature - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (16.02.2021)

Základní:

ELLIS, Rod, BARKHUIZEN, Gary. Analysing Learner Language. Oxford University Press, 2005 (nebo pozdější vydání).

ŠEBESTA. K., ŠKODOVÁ, S. (eds.).   Čeština – cílový jazyk a korpusy. Liberec: TUL 2012.

ŠEBESTA, K. a kol. Vyučování cizího jazyka. Terminologický slovník. FF UK 2817.

ŠORMOVÁ, K., ŠEBESTA, K. a kol.  Korpusy v jazykovém vyučování II. FF UK 2019.

Další doporučená:

BROWN, J. (2007): Understanding Research in Second Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press
DORNYEI, Z. (2003): Questionnaries in Second Language Research. London: LEA
ELLIS, R. (2009): SLA Research and Language Teaching. Oxford: OUP
MACKEY, A. - GASS, S. (2012): Research Methods in Second Language Acquisition. A Practical Guide. West Sussex: Wiley-Blackwell

Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (07.02.2021)

Předmět je zakončen zápočtem.

Při distanční výuce bude atestace udělena na základě kvalitního zpracování zadaného úkolu s přihlédnutím k aktivní účasti na výuce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html