Last update: Mgr. Veronika Kazimourová (25.09.2020)
AAN120050 / PERSONÁLNÍ MARKETING
ANPR / Bakalářské studium
2020/2021
Mgr. Marie Kozmová
1/1 ZS; povinný předmět
Z + Zk / 4 kredity
Cílem předmětu je seznámení s personálním marketingem, jeho vývojem v kontextu technologického rozvoje a
situace na trhu práce a s aktuálními trendy v této oblasti. Sledováno je uplatnění marketingového myšlení a
konkrétních nástrojů v dílčích personálních činnostech, zejména v oblasti získávání zaměstnanců a jejich
stabilizace. Pozornost je věnována základním východiskům a pojmům personálního marketingu, marketingovému
mixu, metodám a procesům designu, vymezení značky zaměstnavatele (Employer Branding a Employee Value
Proposition), externímu personálnímu marketingu, marketingovým modelům v rozhodovacím procesu uchazečů,
online marketingu a jeho etickým a právním aspektům, internímu personálnímu marketingu a marketingu
vzdělávacích firem.
Charakteristika obsahu předmětu:
1. Vývoj personálního marketingu a základní východiska
2. Úvod do marketingu, základní pojmy a marketingový mix
3. Metody a procesy designu
4. Definice značky zaměstnavatele
5. Externí personální marketing
6. Marketingové modely v rozhodovacím procesu uchazečů
7. Online marketing a jeho specifika
8. Sociální sítě v personálním marketingu
9. Krizová komunikace
10. Etické a právní aspekty online personálního marketingu
11. Interní personální marketing a outplacement
12. Marketing vzdělávacích firem
13. Nové trendy, příklady projektů a dobré praxe
Povinná literatura:
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. et al. Moderní marketing, 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN
978-80-7261-168-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-
247-3622-8.
Doporučená literatura:
AAKER, David A. Brand building, Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma? Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí – iracionální faktory v ekonomice i v
životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2.
ARIELY, Dan. Jak drahá je intuice? Proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Praha: Práh, 2011.
ISBN 978-80-7252-327-6.
HEADWORTH, Andy. Social Media Recruitment. How to Successfully Integrate Social Media into Recruitment
Strategy. London: Kogan Page, 2015. ISBN 978-0-7494-7370-9.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010.
ISBN 978-80-251-2795-7.
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
QUALMAN, Erik. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Hoboken: Wiley
& Sons, 2010. ISBN 978-1-118-23265-1.
QUESENBERRY, Keith A. Social media strategy: marketing and advertising in the consumer revolution. Lanham:
Rowman & Littlefield, 2016. ISBN 978-1-4422-5153-3.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Brno: Zoner Press, 2007. ISBN 978-80-86815-93-0.
Zápočet
K udělení zápočtu je nutné plnění průběžně zadávaných úkolů a prezentace úkolu zadaného vyučující ve
stanoveném termínu v průběhu semináře.
Zkouška
Zkoušku lze vykonat po získání zápočtu. Požadavky k ústní zkoušce jsou dány tématy předmětu (viz Charakteristika
obsahu předmětu). Součástí zkoušky bude diskuze k vybrané odborné literatuře (alespoň dvě tematické knihy
konzultované s vyučující).