|
|
|
||
Předmět uvádí studenta do klíčových hodnot a z nich vyplývajících variant způsobů hodnocení kvality služeb v sociální a zdravotní oblasti a jejich dopady na kvalitu života uživatelů služeb.
Témata:
1) Pojmové vymezení v oblasti řízení kvality
2) Historický vývoj přístupů k jakosti a kvalitě, kvalita jako hodnota
3) Modely a nástroje řízení kvality (ISO, TQM, EFQM, CAF, Benchmarking…)
4) Politika podpory kvality v ČR a v Evropě (strategie a cíle, oceňování kvality)
5) Vymezení pojmů souvisejících s kvalitou zdravotní péče
6) Systémy sledování a zvyšování kvality poskytované zdravotní péče
7) Standardy pro podporu zdraví v nemocnicích, nástroj sebehodnocení, provádění auditů
8) Hlavní znaky systémů sociálních služeb v evropských zemích
9) Nástroje pro zvyšování kvality v oblasti sociálních služeb
11) Standardy kvality sociálních služeb a jejich hodnocení
12) Individualizace poskytované péče
13) Kultura organizace orientovaná na uživatele služeb
Last update: Hradcová Dana, Mgr., Ph.D. (23.09.2020)
|
|
||
Samostudium studijních materiálů vložených v Moodle k problematice kvality a zpracování seminární práce, která je jedním z požadavků pro získání atestace. Studenti prezenční formy studia mají povinnou účast 80%. V případě přechodu na online výuku bude tato probíhat v MS Teams, požadavky k atestaci předmětu se nezmění. Účast bude zaznamenána tamtéž.
Doporučená literatura: Last update: Hradcová Dana, Mgr., Ph.D. (23.09.2020)
|
|
||
Kurz je určen výhradně studujícím 2. ročníku studijního programu Řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích, a není proto možné si jej zapsat po webu. Last update: Pištěková Romana (12.05.2021)
|