|
|
|
||
Anotace:
Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.
Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti
reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti,
jako např. vedení skupin, empowerment a rozvoj skupin.
Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během
semestru absolvuje 30 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku. Na konci předmětu vypracuje
souhrnnou zprávu z vykonané praxe a tu prezentuje.
Témata:
1) Sebe-rozvoj a péče o pracovníky
2) Vedení skupiny I – moderace, diskuze, schůze, přednáška
3) Vedení skupiny II - moderace, diskuze, schůze, přednáška
Last update: Macková Kristýna, Mgr. (04.04.2022)
|
|
||
Anotace: Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. vedení skupin, empowerment a rozvoj skupin. Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 20 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku. Na konci předmětu vypracuje souhrnnou zprávu z vykonané praxe a tu prezentuje.
Témata:
Sebe-rozvoj a péče o pracovníky, vedení skupin - úvod – setkání 1. 3. 2025
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání: 29. 3. 2025
Vedení skupin - moderace, diskuze, schůze, přednáška – setkání 11.4. 2025
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání: 25. 5. 2025
Zápočet se uděluje za: Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ ze dvou prezenčních setkání. Účast na setkáních. Závěrečná práce z praxe a její prezentace v těchto termínech: 16.5. 2025 od 8.00 do 10.00 hod. 21.6. 2025 od 10.00 do 12.00 hod. Týden před prezentacemi zašlou studenti závěrečnou práci do moodle.
Zadání pro „reflection paper“: Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro závěrečnou práci: Rozsah: 7 – 10 NS Obsah: Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili; Poznatky z praxe související se sledovaným tématem Závěry Seznam literatury
Povinná literatura: CSIKSZENTMIHALYL, M. Creativity. Harperperennial. 2013. ISBN 9780062283252. COVEY, S, R. Vedení založené na principech. Praha: Management Press. 2011. ISBN 978-80-7261-202-4. DEWEY, J. Experience and Education. USA: KappaDelta PI .1938. ISBN 9780684838281.
Doporučená literatura: FREIRE, P. Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform. 1974. ISBN 090461316X. MOREE, D., VÁVROVÁ, T. & FELCMANOVÁ, A. Blue or red, why do categories attract? Urban Review, 49, 498 – 509 DOI 10.1007/s11256-016-0396-3. 2017. SCHEFF, T. Microsociology: discourse, emotions and social structure. ISBN 978-0226736679.
Last update: Moree Dana, doc. Mgr., Dr. (05.03.2025)
|
|
||
Kurz je určen výhradně studujícím 1. ročníku studijního programu SOS, a není proto možné si jej zapsat po webu. Last update: Macková Kristýna, Mgr. (04.04.2022)
|