|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (17.09.2023)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (17.09.2023)
Výuka má podobu seminářů. Studenti a studentky se na každý seminář připraví skrze četba a dále formou menších úkolů, např. analýza menšího úseku dat, čtení úryvku teoreticky zcitlivujícího textu, vytvoření analytické poznámky, nebo čtení a poznámkování pracovních výstupů ostatních spolu-studujících. Základní metodou výuky je zkoušení, uvažování, psaní a dělání chyb… Účastníci pracují se společnými daty (přepisy rozhovorů poskytnuté vyučující). Je možné domluvit se také na analýze vlastních dat účastníků (musí však být připraveni je sdílet částečně s ostatními a data proto musí být anonymizovaná). Při analýze z pedagogických důvodů vystačíme s metodou tužka – papír, ale pokud je někdo zvyklý pracovat v Atlas.ti, je to možné. Konkrétní zadání a podklady k četbě budou v Moodlu. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (17.09.2023)
Atestace · Podmínkou atestace je účast na blokových seminářích (minimálně 4 ze 6) a průběžná příprava na semináře (četba viz rozpis v Moodlu; DÚ postupně podle zadání v seminářích a v Moodlu) · Na závěr předmětu studenti odevzdávají pracovní pokus o analýzu a interpretaci dat (svých nebo dodaných vyučující) v rozsahu 6-12 stran, kde se hodnotí uplatnění postupů a ducha zakotvené teorie. Tento pokus budou číst i spolu-studující, nejen vyučující. Nad odevzdanou analýzou proběhne rozprava v menších skupinách společně s vyučující (online v MS Teams). |
|
||
Last update: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (17.09.2023)
viz Sylabus zde v SIS a též v Moodlu Povinná literatura: Bryant, A., Charmaz, K. 2019. The SAGE Handbook of Current Developments in Grounded Theory. London: SAGE (online v knihovně) Strauss, A., Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu: Zakotvená teorie. Boskovice: Albert. Kratší úryvky z teoretických sociologických textů (např. Bauman, Goffman, Berger) nebo z doplňující literatury budou postupně doplňovány v Moodlu. Doplňující literatura: Glaser, B., Strauss, A. 2005 (orig. 1965). The Awareness of Dying. London. Aldine Transaction. Glaser, B., Strauss, A. 1967. The Discovery of Grounded Theory. London: Weidenfeld and Nicolson. Charmaz, K. 2009. Constructing Grounded Theory. London: SAGE. Švaříček, R., Šeďová, K. 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |