|
|
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
|
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Becker, P., Braun, K.H., Schirp, J. (Eds.). Abenteuer, Erlebnisse und die Pädagogik. Leverkusen Obladen: Verlag Barbara Budrich, 2007. Panicucci, J. (Ed.). Adventure curriculum for physical education. High school. Beverly : Project Adventure, 2003. Hudlička, P. Prožívání-Zkušenost-Životní svět. Praha : Triton, 2003. BEARD, C.,WILSON,J.P. The power of experiential learning. London: Kogan Page . 2002. JIRÁSEK,I. Prožitek a možné světy. Olomouc: UP FTK. 2001. Miles, J.C., Priest, S. (Eds.). Adventure programming. State College : Venture Publishing, 1999. MAREŠ, J. Styly a učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. CSIKSZENTMIHALYI, M. O štěstí a smyslu života.Praha : Lidové noviny 1996. HECKMAIER, B.,MICHL, W. Erleben und Lernen. Bwerlin: Luchterhand. 3. vyd. 1998. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. |
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Aktivní podíl na přednáškách a seminářích. Zpracování odborné tématiky formou odborné práce. Prověření znalostí v kolokviu |
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Přednášky: 1. Učení J. A. Komenského ve vztahu k moderní teorii zkušenostního učení a výchovy. 2. Filosofické a historické kořeny výchovy prožitkem a zkušeností (filantropisté, Dilthey, Neubert). 3. Dílo J. Deweye (Experience and Education) a jeho vliv na koncipování tzv. výchovy zkušeností ( Experiential Education). Návaznost dalších teorií. 4. Anglické Public Schools (Abbotsholme School),reformní pedagogika a alternativní školy. 5. Pedagogo Kurt Hahn a teorie tzv. prožitkové terapie. 6. Pedagogický koncept kurzů Outward Bound (nejvlivnější organizace využívající aktivit v přírodě k výchově charakteru). Koncept výchovy v přírodě. 7. Počátek a současný stav rozvoje německé ?Erlebnispädagogik". Výchovné koncepce založené na ?dobrodružství". 8. Vznik a poslání Association of Experiential Education ( AEE) . Americké pojetí ?experiential education". 9. Pedagogický koncept ?Project Adventure" a ?Expeditionary Learning". 10. Český přínos k teorii a praxi výchovy prožitkem a zkušeností. Významné osobnosti a směry od konce 19. století. 11. Kritické posouzení ?zážitkové pedagogiky" z pohledu pedagogické teorie. Možné vazby k pedagogice sportu. 12. Metody prožitkové pedagogiky a jejich praktické aplikace.
Semináře: 1. Rozbor odborné statě či díla vztahujících se ke zkušenostní výchově. 2. Rozbor programu využívajícího aktivity v přírodě k učení a výchově.Skladba programu (dramaturgie) a způsoby zpětnovazebního hodnocení. |