|
|
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Students will learn to work in an international marketing environment and design international projects. |
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
essay oral exam |
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-1678-X. ŠTĚDROŇ B. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5. ROŽEK J.,ŠTĚDROŇ B.: New technological trends and the gambling industry. Saarbrucken: Lambert Academic Publishing, 2011, ISBN: 978-3-8443-8908-1. ŠTĚDROŇ,, B. Prognostické metody a jejich aplikace. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7179-174-4. ŠTĚDROŇ, B., KOCOUR, J. Technologické prognózy a telekomunikace. 1. vyd. Praha: Sdělovací technika, c2014. ISBN 978-80-86645-24-7. ŠTĚDROŇ, B. a kol.: Manažerské rozhodování v praxi. Vydání první. Překlad Jiří Handlíř. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-587-9. |
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
essay oral exam |
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
1. Introduction to International marketing 2. Sources of Electronic Information specific for International Marketing 3. Basic Concepts of International Marketing, Theories of Globalization 4. The International Marketing Environment 5. Risks in International Marketing 6. International Marketing Research 7. Strategic Planning 8. Segmentation and Targeting 9. Case Study – Apple 10. International Branding 11. International Pricing 12. International Marketing and Distribution 13. International Marketing and Marketing Communication 14. China and USA |
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
The ZOOM online communication platform (login via link - e-mail distribution) will be used to transfer information, knowledge and expertise to the students. Furthermore, the MOODLE platform (login via SIS) will be used for possible distribution of materials or testing. |