|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenta k samostatnému vypracování designu výzkumné studie s kvantitativním, nebo
kvalitativním charakterem a celkovým řešením definované studie v návaznosti na vymezený výzkumný problém.
Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (21.04.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je studenta připravit na samostatnou vědecko-výzkumnou práci. Akcent je kladen an kritické myšleni, sestavení designu výzkumné práce a základní orientace v sepisování a podávání grantových projektů Last update: Musálek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (14.10.2020)
|
|
||
DAWSON, C. Introduction to Research Methods: 5th edition. How To Books, Oxford, 2019. GRATTON, CH., JONES, I. Research Methods for Sports Studies: Third Edition. Routledge, 2015. GREETHAM, B. How to Write Your Undergraduate Dissertation, Palgrave, 2014. HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2009. KERLINGER F. N., & LEE H. B. Foundations of behavioral research 4th ed. Holt, NY, 2000. ISBN-10: 0155078976 MUSÁLEK, M. (2014). Development of test batteries for diagnostics of motor laterality manifestation - link between cerebellar dominance and hand performance. Praha: Karolinum. 251 s. ISBN 978-80-246-2285-9 OCHRANA, F. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. ŠTOCHL, J. & MUSÁLEK, M. A practical guide to pilot standardization of tests. Acta Universitatis Carolinae, 2009, 45, 2, 5-15. THOMAS, J. R., NELSON, J. K., & SILVERMAN, S. J. Research methods in physical activity. Human kinetics, 2005. ISBN-10: 0-7360-8939-X TROCHIM, W. M. K., DONNELLY, J. P. The Research Methods Knowledge Base. Atomic Dog Publishing, Cincinnati, OH., 2006. ISBN-13: 978-1592602919. WALKER, I.Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada, 2012. Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (21.04.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenta k samostatnému vypracování designu výzkumné studie s kvantitativním, nebo kvalitativním charakterem a celkovým řešením definované studie v návaznosti na vymezený výzkumný problém. Sylabus: 1) Úvod do filosofie vědy; detailně budou rozebrány úkoly vědy, základní metody poznání (vědění), i limity vědy; větší důraz bude věnován pohledu filosofa Karla Poppera a jeho podmínce falzifikovatelnosti hypotéz (prof. Dr. Jim Parry - přednášky v angličtině) 2) Etické aspekty výzkumu zisk kompetencí k samostatné tvorbě dokumentu schválení výzkumu etickou komisí příslušné instituce. (doc. PhDr. Irena Parry Martínková) 3) Základy kvalitativního výzkumu: základní rámec kvalitativního přístupu (role apozice výzkumníka, orientace na subjekt předvýzkum a orientační výzkum); základní typy výzkumů v kvalitativním přístupu (případová studie, analýza dokumentů, kvalitativní evaluace); metody získávání kvalitativních dat (pozorování, metoda moderovaného rozhovoru, skupinová interview, kvalifikovaný odhad), (doc. PhDr. Jiří Mudrák, Ph.D.) 4) Kvantitativní výzkum: Typy a teoreticko-empirických výzkumných studií, účel jednotlivých typů teoreticko-empirických studií (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 5) Vědecký problém jeho formulace, cíl práce a jeho vztah k názvu práce výzkumná otázka, provázanost s výzkumným problémem, výzkumné hypotézy (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 6) Výzkumný soubor: základní typy výběrů (empirické, pravděpodobností) realizovatelnost výběru probandů v praxi, náležitosti, relevantnost výběru - velikost výzkumného souboru versus průkaznost zjištění (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 7) klinický versus standardizovaný nástroj, co je to mezikulturní převod nástroje - nezbytnosti a náležitosti, problematika diagnostické kvality - validita a reliabilita, zlaté standardy a jejich respektování (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 8) Představení nejpoužívanějších přístupů pro zpracování dat (experimentální i popisné studie) orientace ve výsledcích v konkrétních publikovaných studiích (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 9) Statistika v prostředí R-cran (Popisné statistiky, t-testy, anova, ancova, Regrese a korelace, faktorová analýza a strukturálního modelování (doc. PhDr. Jan Štochl, MPhil, Ph.D.)
Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (21.04.2020)
|
Schedule by date | |||||||
Day | Date | Description | Teacher | Files | Note | ||
Wednesday | 26.02.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 12.03.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 26.03.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 16.04.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 23.04.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 30.04.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 07.05.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 14.05.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř | ||||
Wednesday | 21.05.2025 | Leading the course for PhD students in R-cran | PhDr. Roman Malíř |