|
|
|
||
The course presents essential paradigms of health promotion. It is based on the aims of the program WHO Health 21 referring to currently discussed health issues of Czech population. It deals with health determinants and possibilities to affect them. It suggests ways of educating towards healthy lifestyle.
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
The aim of the course is to develop students’ health literacy and motivate them to active interest in the issue of health education in the context of enlightenment. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0 HOLČÍK, J.; KAŇOVÁ, P.; PRUDIL, L. Systém péče o zdraví a zdravotnictví. Brno : NCONZO, 2005. ISBN 80-7013-417-8 JANEČKOVÁ, H.; HNILICOVÁ, H. Úvod do veřejného zdravotnictví. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-592-9 KOPECKÝ, M., Et Al. Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3472-8 KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno : Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2 PAYNE, J. aj. Zdraví : hodnota a cíl moderní medicíny. Praha : Triton, 2002. ISBN 80-7254-293-1 WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2 MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5 Usnesení vlády ČR č. 1046, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR, ze dne 30. 10. 2002. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
Aktivní účast na workshopu. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
1. Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování. 2. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority. 3. Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody. 4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím. 5. Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|