SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Didactics of Education towards Healthn I - ORVZ17210
Title: Didaktika výchovy ke zdraví I
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Alena Thorovská
Annotation -
Conception of the course is based on WHO "Health 21", on the framework educational programs for primary and secondary schools in the field of education towards health. The course supports development of didactic thinking of future teachers and helps reach expected outcomes in the field of Human and Health in school practice. It emphasizes systemic understanding of education, explains application and integration of Education towards health.
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
Aim of the course -

The aim of the course is to provide future teachers with deeper theoretical basis of specialized didactics with focus on educational needs in the field of health promotion and on realization of educational aims in Education towards health in primary and secondary schools.

Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
Literature - Czech

BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6

KALOUS, Z.; OBST. O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X

KOPECKÝ, M., Et Al. Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3472-8

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8

MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5

MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9

PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9

STRNADOVÁ, A. Tvorba a metodika projektů k podpoře zdraví : studijní text. 1. Vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7368-978-0

Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
Requirements to the exam - Czech

Odevzdané portfolio a jeho obhajoba

Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html