Educational and Social Psychology - ORSP18004
|
|
|
||
Cílem kurzu je osvojení základních poznatků a technik pedagogické a sociální psychologie. Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, které jim umožní zvýšit srozumitelnost výchovně vzdělávací reality.
Pomáhající profese (učitelská profese) - pojetí, nároky, rizika. Učení a poznávání - vztah k poznávání, učební a poznávací styly, efektivní strategie učení (metakognice). Motivace: motivování žáků ve škole, nuda a strach ve škole. Hodnocení ve škole - orientující a rozvíjející formy hodnocení (rizika a možnosti), školní úspěšnost. Autodiagnostika učitele. Socializace ve škole a rodině, rodinná výchova (specifičnost socializačního vlivu školy a rodiny, interakce učitel - rodič. Struktura a dynamika sociální skupiny, školní třída (sociální normy, status, role atd.). Sociální percepce a komunikace - percepčně postojová orientace učitele. Interakce učitel - žák (atribuční procesy).
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2013)
|
|
||
Čáp, J. Mareš, J: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001. Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004. Fontána, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál 1997. Helus, Z.: Sociální psychologie. Praha, Portál 1998. Hrabal, V.: Diagnostika. Praha, PedF.UK 2002. Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2013)
|