|
|
|
||
The subject is focused on the practice of students of follow-up master's studies Teacher Training for second grade of primary schools and secondary schools and Teacher Training for Secondary Schools, which includes individual or group support for students with special educational needs (eg from socio-culturally disadvantaged environment, with OMJ, with SPUaCH , with a disability or chronic illness, etc.) and other pupils who need support. The support will be implemented in the form of tutoring in a minimum of 20 hours of direct activities with children. Students will regularly work with different types of students, looking for individualized strategies of pedagogical work and helping them to overcome barriers in learning. Students will reflect on their work with a teaching staff designated by the school.
Last update: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (04.02.2022)
|
|
||
Cílem kurzu je rozvoj kompetencí studentů učitelských oborů/programů v oblasti individuální nebo skupinové podpory žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na všech typech základních škol. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (15.09.2020)
|
|
||
Podrobný návod, jak se zaregistrovat, kontaktovat školu a domluvit si doučování naleznete na https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/chci-doucovat/registrace-a-zakladni-informace/. Student může doučovat i dítě, především ze sociálně znevýhodněného prostředí, o kterém ví, že by tuto podporu potřebovalo. V takovém případě požádá jeho učitele nebo zástupce školy, aby školu zaregistroval do systému na https://zapojmevsechny.cz/doucovani/. Podle uvedeného manuálu se následně také přihlásíte do systému a v nabídce škol si vyberete školu „svého“ žáka. Pokud byste měli problém s registrací do systému, obraťte se na: praxe@pedf.cuni.cz Last update: Maršálková Lucie, Mgr. (11.09.2022)
|
|
||
Podmínky zakončení předmětu Student se účastní úvodního informačního semináře Student se účastní praxe v plném rozsahu a svou činnost konzultuje a reflektuje s pedagogickým pracovníkem určeným školou – dokladuje docházkovým listem. Student na závěr předloží potvrzení o ukončení doučování vygenerované registračním systémem, hodnocení praxe a zpracování záznamů z doučování. Last update: Maršálková Lucie, Mgr. (17.08.2022)
|
|
||
BEDŘICHOVÁ, Zuzana, Aneta HORKÁ, Vendula KARASOVÁ, Jana LEJDAROVÁ, Pavla POLECHOVÁ, Petra SEDLÁČKOVÁ, Monika SCHWEIDLEROVÁ a Jiří STARÝ. Dobrovolníkův průvodce doučováním v rodinách. Praha: Programy sociální integrace, Člověk v tísni, 2014. ISBN 978-80-87456-54-5. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (15.09.2020)
|
|
||
Organizace: a. Úvodní setkání se studenty – úvod do problematiky, naplánování praxe b. Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami formou pravidelného individuálního nebo skupinového doučování (min. 20 hodin). c. Závěrečné setkání – sdílení a reflexe zkušeností Sylabus a. Úvodní setkání se studenty a závěrečné setkání– úvod do problematiky, naplánování praxe, reflexe praxe 4 hodiny. b. Individuální nebo skupinová praxe se žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami min. 20 hodin. c. Samostudium – příprava úkolů pro žáky a jejich hodnocení, studium podpůrné odborné literatury, zpracování zadaných úkolů, konzultace 76 hodin.
Last update: Maršálková Lucie, Mgr. (31.01.2022)
|