|
|
|
||
In the subject students will be acquainted with the basics of handling and biomechanics of movement, fine motor and graphomotor function of the hand, the possibilities of physical and visual impaired pupil's active and assisted movement in the school. Students will learn to identify the deficits in the hand movement function in central and peripheral paralysis, how to handle pupils with motor and visual deficits and to support pupils with handicap in ADL. The course is a part of the courses offered under the project "Support for undergraduate education in PedF UK" (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965), subactivity - Developing the competence of students-future teachers by linking theoretical and practical training.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (24.05.2019)
|
|
||
Požadavky k ukončení: min. 80 % účast na výuce, psaná reflexe části facilitace žáků s tělesným postižením a části facilitace žáků s postižením zraku Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (08.01.2019)
|
|
||
Povinná literatura: ČADOVÁ, E. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním. Str.81-94. OPATŘILOVÁ, D. Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením. Dostupné z https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js14/grafomot/web/pages/03-01-navyky.html VYSKOTOVÁ, J.- MACHÁČKOVÁ, K. Jemná motorika -- Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013 , 176 s., ISBN 978-80-247-4698-2. HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Paido : Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. Doporučená literatura: DRUGA, R., - TROJAN, S. - PFEIFFER, J. - VOTAVA, J. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 3. přeprac. a dopl. Vyd., Praha: Grada Publishing a.s., 2005, 240 s., ISBN 80-247-1296-2 VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopsychologie dětského věku. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-x. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3 Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (25.02.2019)
|
|
||
Obsah kurzu je rozložen do 2 tematicky zaměřených teoretických bloků a 4 bloků praktického výcviku (24 hodin kontaktní výuky celkem) provázených samostatným zpracováním písemné reflexe obou tematických částí (6 hodin celkem): 1. Tématický blok (4 hod):
2. Tématický blok (4 hod)
3. Blok praktického výcviku : handling a facilitace žáka s tělesným postižením (4 hod) 4. Blok praktického výcviku: facilitace žáka s postižením zraku (4 hod) 5. Blok praktického výcviku: role AP ve výuce žáka s tělesným postižením (4 hod) 6. Blok praktického výcviku: role AP ve výuce žáka se zrakovým postižením (4 hod) 7. Zpracování reflexe 1. tématického bloku s využitím praktické zkušenosti (3 hod) 8. Zpracování reflexe 2. tématického bloku s využitím praktické zkušenosti (3 hod)
Metody: teoretická výuka „open book“ bude provázena prezentací kazuistik a reflektovaným praktickým výcvikem studentů. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (08.01.2019)
|