|
|
|
||
Practice at secondary art schools under the guidance of experienced, renowned teachers. Subsequent analysis and reflection of the teaching process, analysis of didactic, psychological and artistic-pedagogical issues. Searching and finding optimal pedagogical methods in teaching instrumental playing and developing students' performance skills at the secondary level of art education. Emphasis on the growth of the artistic level of playing, on the aspect of stylistic interpretation, on the interpretive mastery of the tectonics of the studied works, on the increase of the technical level of instrumental playing and on the promotion of students' creativity. The content also includes addressing public speaking and related issues. Of course, the student's rich artistic and in-depth pedagogical and psychological knowledge, skills and experience are incorporated into the entire pedagogical process.
Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 105 minut Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 12 hodin Příprava na zápočet 4 hodiny Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích a absolvování 24 hodin praxe na SŠ. Reflexe poznatků a zkušeností, získaných při výuce na SŠ v prezentaci na semináři předmětu. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book I. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1972. APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book II. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1973. BRENDEL, ALFRED. On Music. A Cappella Books. Chicago 2007 COOKE, JAMES FRANCIS. Great Pianists on Piano Playing. Dover Publications, Inc., Mineola, New York 1999 EIGELDINGER, JEAN-JACQUES. Pianist and Teacher as Seen by his Pupils. Cambridge University Press, Cambridge 1986. Etudy o klavíru. Interpretace, technika, pedagogika, estetika. Výběr statí uspořádala Věra Jůzlová. Editio Supraphon, Praha 1987. EIGELDINGER, JEAN-JACQUES. Chopin: Pianist and Teacher as Seen by his Pupils. Cambridge University Press, Cambridge 1986. ELDER, DEAN. Pianists at Play. Kahn & Averill, London 1989. FLESCH, CARL. And do you also play the violin? Toccata Press, London 1990. GALAMIAN, IVAN.: Principles of Violin Playing and Teaching. New York: Dover Publications 2013. GISEKING, WALTER and LEIMER, KARL. Piano Techique, Dover Publications, New York 1972. NEJGAUZ, GENRICH. O umění klavírní hry. Z ruského originálu Ob iskusstve fortepiannoj igry, vyd. Muzgiz, Moskva 1961, přeložila D. Šimonková. Státní pedagogické nakladatelství, Praha 1983. NEUHAUS, HEINRICH. The Art of Piano Playing. Kahn & Averill London 2016 SANDOR, GYORGY. On Piano Playing. Motion, Sound and Expression. Schirmer Books, New York 1981. RŮŽIČKOVÁ, ZUZANA. Interpretační praxe v barokní hudbě se zřetelem k cembalu a klávesovým nástrojům. SPN, Praha 1985. TICHÁ, LIBUŠE. Slyšet a myslet u klavíru. Nakladatelství AMU, Praha 2009.
Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2020)
|
|
||
Řešení uměleckopedagogické problematiky na středním stupni vzdělávání s akcentem na růst umělecké úrovně hry, na aspekt stylové interpretace a na podporu tvořivého přístupu k interpretaci studovaných děl. Řešení problematiky veřejného vystupování Analýza pracovních postupů zkušených hudebních pedagogů. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Student aplikuje relevantní pedagogické teorie a metody v rámci výuky nástrojové hry. Student přizpůsobuje zvolené výukové materiály a metody individuálním potřebám žáků. Student tvoří efektivní plány a strategie pro výuku nástrojové hry, zahrnující analýzu a přizpůsobení metod individuálním potřebám žáků. Student analyzuje používané výukové metody a jejich vliv na studenty, včetně hodnocení jejich účinnosti při rozvoji technických a interpretačních dovedností. Student navrhne postupy a cvičení podporující růst technické úrovně žáků. Student navrhne postupy pomáhající žákům zlepšit jejich schopnost stylové interpretace. Student navrhne postupy pomáhající žákům zlepšit jejich schopnost interpretace tektoniky studovaných děl. Student představí aktivity a úkoly, podporující tvořivost žáků. Student představí řešení úkolů spojených s veřejným vystupováním, včetně přípravy na vystoupení, zvládání nervozity a prezentace uměleckého výkonu. Student integruje bohaté umělecké a pedagogické znalosti a zkušenosti do celého pedagogického procesu, což přispívá k celkovému zlepšení kvality výuky a podporuje umělecký rozvoj žáků. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (14.09.2024)
|