Basics of Psychomotorics - OPNT4T110C
|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint with the possibility of using the concept of psychomotor in physical education and in the physical activities of children and youth. The basic topics are the movement games in the concept of psychomotor, with a specific focus on the knowledge of one's own body and personality, on social relations, on the development of orientation in space, on the development of manipulation, movement games with a specific focus - e.g. age categories, with applied physical education. Games for transport and conscription education. The use of traditional tools and tools, specific aids. The course is concluded by a seminar work - a set of games for a specific target and age group of pupils.
Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (06.05.2022)
|
|
||
Přímá výuka: 24 hodin Samostudium: 25 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin Last update: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Aktivní účast na praktických hodinách, příprava a realizace vlastních činností dle zadání vyučujícího. Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (06.05.2022)
|
|
||
ADAMÍROVÁ, J. (2003) Hravá a zábavná výchova pohybem. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy ČASPV. BLAHUTKOVÁ, M. (2007) Psychomotorika. Brno: Masarykova univerzita. DVOŘÁKOVÁ, H., MICHALOVÁ, Z. (2004) Využití psychomotoriky ve škole. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. SZABOVÁ, M. (1999) Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál. Last update: Hájková Jana, PaedDr. (22.09.2019)
|