SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Special-educational Assessment and Counseling - OPNS4S021A
Title: Speciálně pedagogická diagnostika a poradenství
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: 8 / 8 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Teacher(s): prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Pre-requisite : OPNS4S011A
Is pre-requisite for: OPNS4S031A
Annotation -
The course provides students with an orientation in special pedagogical counseling and diagnostics, especially in relation to the school age of individuals with special educational needs.
Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
Descriptors - Czech

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin

Seminární práce, příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem

V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle.

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2023)
Course completion requirements - Czech

Zkušební administrace diagnostického materiálu

Písemný test

Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
Literature - Czech

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.

LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.

MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Výchovné poradenství. Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7478-356-2.

MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.

POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.

SVOBODA, M (ED.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (03.02.2020)
Syllabus - Czech

Systém poradenství v České republice

2. Služby školního speciálního pedagoga a principy fungování školního poradenského pracoviště


3. Poskytování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se SVP (úpravy organizace, metod, hodnocení, kompenzační a speciální pomůcky, personální podpora)


4. Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky ve vazbě na školní věk

- diagnostika a reedukace specifických poruch učení

- diagnostika a intervence ve vazbě na chování žáků

- dynamická diagnostika

- diagnostika klimatu třídy

- diagnostika potřeb při učení

Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Learning resources - Czech

Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE.

Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html