SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
German language and communication in education - OPNG3G034B
Title: Německý jazyk a komunikace ve výuce
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 15 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.
Annotation -
The aim of the course is to develop students' ability to communicate with pupils and students in German. Students practise basic phrases at different stages of the lesson and in different educational situations. The phrases are practised in micro-performances which are recorded by a video camera and then analysed, including error analysis. Phrases from the following areas will be practiced: phases for the beginning, progress and end of the lesson. Phrases for organizational instructions - classroom layout, time organization. Organisation of pupils' activities. Phrases for practising language resources and speaking skills. Phrases for positive motivation of pupils - praise, encouragement, admonition. Phrases for examining and testing pupils. Phrases for assigning homework. Phrases for pupil-teacher communication.
Last update: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (11.09.2022)
Aim of the course - Czech

Student se naučí vést hodinu v němčině a pohotově reagovat na nejrůznější podněty žáků.

Student se naučí vést dramapedagogické aktivity žáků v němčině.

Last update: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (18.09.2024)
Descriptors - Czech
Celková časová zátěž studenta 60
Odpovídající množství kreditů 2
Zakončení Z
Přímá výuka
Přednášky: 0
Cvičení: 1
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 60 minut
Samostudium literatury (za semestr) 0 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 0 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 18 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 14 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Last update: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (25.09.2024)
Course completion requirements - Czech
Studenti se aktivně účastní výuky a připravují a presentují domácí úkoly.
Last update: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (11.09.2022)
Literature - Czech

SCHART, Michael, LEGUTKE, Michael. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung München: Klett-Langenscheidt, 2012.  ISBN 978_31_260_6522_1.

ENDE, Karin, GROTJAHN, Rüdiger, KLEPPIN, Karin, MOHR, Imke. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. München: Klett-Langenscheidt, 2012.  ISBN 978_31_260_6523_8.

KAUFMANN, Susan, ZEHNDER, Erich, VANDERHEIDEN, Elisabeth, FRANK, Winfried (Hrsg.) Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 4 – Zielgruppenorientiertes Arbeiten: Lernen lernen – Konfliktmanagement – Alphabetisierung – Berufsorientierung – Umgang mit Fossilisierung u.a.  Ismaning: Hueber, ISBN 978-3-19-131751-5.

KAUFMANN, Susan, ZEHNDER, Erich, VANDERHEIDEN, Elisabeth, FRANK, Winfried (Hrsg.) Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 2 – Didaktik. Methodik.  Ismaning: Hueber, ISBN 978-3-19-111751-1.

Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (30.05.2020)
Syllabus - Czech

Kurs je rozčleněn do osmi tematických bloků.

11. 10. Zahájení a ukončení vyučovací hodiny
18. 10. Motivace žáků a pochvala, pokárání žáků
25. 10. Práce s učebnicí a rozvíjení klíčových komunikativních dovedností žáků
31. 10. Práce ve dvojicích a skupinové aktivity žáků
  5. 12. Hry ve výuce 1
12. 12. Hry ve výuce 2
19. 12. Média ve výuce

2025

  9. 1. Shrnutí obsahu kursu

Last update: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (11.09.2024)
Learning outcomes - Czech

1. Student přivítá žáky v učebně.
2. Student zahájí hodinu.
3. Student ukončí hodinu.
4. Student dodává žákům odvahu k samostatnému mluvnímu projevu.
5. Student chválí žáky.
6. Student odbourává strach žáků z komunikace v němčině.
7. Student kárá nepozorné žáky.
8. Student dává pokyny k průběhu vyučovací hodiny.
9. Student dává pokyny související se čtením s porozuměním.
10. Student dává pokyny k poslechu.
11. Student dává pokyny související s psaným projevem žáků.
12. Student dává pokyny související s konversací.
13. Student dává pokyny související s testováním žáků.
14. Student dává pokyny související s prací žáků ve dvojicích.
15. Student dává pokyny související s prací žáků ve skupinách.
16. Student dává pokyny související s hraním krátkých scének.
17. Student vysvětluje pravidla vybrané výukové hry.
18. Student řídí průběh vybrané výukové hry.
19. Student vyhodnocuje výsledky vybrané výukové hry.
20. Student dává pokyny související s prací s interaktivní tabulí.
21. Student vyhlašuje výsledky výukového kvízu.

Last update: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (18.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html