|
|
|
||
|
During the semester, students will visit various facilities: primary school - 1st and 2nd grade, various types of secondary schools and get acquainted with the real conditions of pedagogical practice. During school visits and lessons, students keep written records of the course of the internship. The internship ends with a reflection seminar. Students will be acquainted with the details of the course of the internship and with specific methodological instructions by the guarantor of the internship before its commencement. It is possible to find out about specific conditions from the guarantor / teacher of the parallel group.
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
Cíle předmětu: Studující prokáží znalosti vzdělávacího systému České republiky, charakterizují odlišnosti jednotlivých stupňů a druhů škol a školských zařízení včetně jejich zřizovatelů. Zaznamenají a analyzují pozorované výchovně-vzdělávací situace a diskutují o nich. Výsledky učení v tematických oblastech: 1. Studující interpretuje zkušenosti z návštěv jednotlivých školských zařízení v předmětu Orientační praxe s reflexí pro další studium. 2. Na základě získaného přehledu o různých typech škol a školských zařízení dokáží studující popsat jejich specifika. 3. S využitím zpracovaných pozorovacích archů dokáží studující na reflektivním semináři argumentovat různé pedagogické situace v nich zaznamenané. 4. Na základě získaných informací během praxe studující vysvětlí činnost školního poradenského pracoviště a jednotlivých členů (výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog, školní speciální pedagog)
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (06.01.2024)
|
|
||
|
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 5 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 15 hodin. Seminární práce 10 hodin, příprava na zápočet 5 hodin. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
|
Pro udělení zápočtu je nutná účast na úvodním a závěrečném semináři, 100 % docházka do jednotlivých školských zařízení a zpracování a odevzdání písemných reflexí z náslechů ve formě portfolia. Studující má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
|
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. MUSILOVÁ, M. (2004). Individuální praxe - metodika a cvičebnice. Olomouc: Univerzita Palackého. MUSILOVÁ, L.; MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: Univerzita Palackého. ŠVEC, V.; FILOVÁ, H.; ŠIMONÍK, O. (2000). Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita.
Webové stránky škol a školských zařízení, která budou v rámci Orientační praxe navštěvována. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
Student will practice in the extent of one semester (total of 60 hours of activities per semester):
2 hours of introductory seminar 2 hours of the final reflective seminar 16 - 20 hours of observational and reflective activities at school 34 - 36 hours of independent work and completion of tasks (filling in observation sheets and creating a portfolio, which will be presented at the final reflective seminar), including self-study Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
|
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8014 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
Studující:
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
