|
|
|
||
Koncepce a základy specifického grafického výtvarného jazyka. Grafika není technologicky rozmnožená kresba. Fenomén kontrastu spolu s hledáním rozmanitosti lineárních a tiskových struktur. Kreativní principy autorského tisku. Černá x bílá – valéry šedých – barevný soutisk pomocí transparentních barev. Autority grafických disciplín historie a současnosti.
Základní specifika a výrazové možnosti uměleckých grafických technik. Zákonitosti grafické tvorby. Základní grafické techniky tisku z výšky. Výtvarné etudy a experimentace v grafických a aplikovaných grafických technikách: linoryt, dřevořez, dřevoryt, papírořez, monotyp atd. Kresebný a tiskový základ grafického média. Grafika, její vznik a základní vývojové proměny. Analýza významných období a děl v proměnách grafické umělecké tvorby. Grafické řady, cykly a projekty. Možnosti uplatnění graficky ve výchovné práci s dětmi a mládeží.
2. distanční verze
Portfolio dokumentující realizaci kvalitního souboru tisků s pracovní dokumentací. Orientovanost v oblasti historie a současnosti grafiky. Vlastní výběr autorit k jednotlivým technikám. Společné průběžné hodnocení. Semestrální studie autorit v grafickém umění.
Last update: Francová Sylva, Mgr. MgA., Ph.D. (21.09.2022)
|
|
||
Podmínky zakončení předmětu Účast na výuce a obhajoba autorského grafického souboru na zadané téma. Základní znalost a orientovanost v tvůrcích věnujících se grafice z historie a současnosti. Last update: Francová Sylva, Mgr. MgA., Ph.D. (21.09.2022)
|
|
||
HÁNOVÁ, M. „Japonismus ve výtvarném umění v Čechách“. Libertas, Praha. 2010 HOURA, M.: Jak se dívat na grafiku. Praha: SPN, 1971. HOŠKOVÁ, S. a kol. „2. mezinárodní trienále grafiky“. Arbor vitae, Praha. 2004 HOŠKOVÁ, S. a kol. Inter-Kontakt-Grafik, Praha. 198. MACHALICKÝ, J.: Půlstoletí proměn grafické tvorby. Praha: SGČU Hollar, 2002. MICHÁLEK, Ondřej. Magie otisku. Barrister a Principal. Brno 2016. ISBN 978-80-7485-08-1 Katalogy a webové stránky Grafiky roku a Boudníkovy ceny Webové stránky světových a národních sbírek grafiky https://hollar.library.utoronto.ca/ Last update: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (22.09.2020)
|
|
||
Ongoing work on a defensible author's portfolio, based on the study of context. The set of tasks will be based on the possibility of working at home, without the use of printing on a graphics press.
The portfolio will contain solutions to all assigned tasks that will arise during the entire IB. The works will be instructed by sets of graphic sheets of authorities searched on the basis of recommended professional sources. The portfolio will include work with matrices and their reproductions (terrycloths, scans) and alternative forms of drawings. Matrices and drawings will be the basis for supplementing the portfolio with computer (and other) registers.
The theoretical contents of the semester are based on a systematic study of graphic authorities according to the proximity of the techniques we use (monotype, terry / papercut / linocut) - written semester study (2-3 standard pages and documentation).
Last update: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (22.09.2020)
|