course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Introduction to the field of digital media. The course is designed as a creative workshop supplemented by a number of lectures. Basics of working with moving images and sound. Origin and historical changes in the field of visual communication, taking into account the specifics of the moving image. The seminar introduces the issue of creating a moving image. By completing the course, students will acquire basic skills for the application of multimedia resources and techniques. The student will learn to interpret photographic, video and audio material in terms of information content and aesthetic qualities. They will consider the possibilities and ways of mediating the topic in the application to art education. The aim of the module is to look at the principles and context of digital media in the context of contemporary visual culture. Work on a series of art exercises. To explore the phases of the creative process and its dynamics, to raise issues of motivation to create, to reflect on the cognitive and expressive aspects of creation. The student will gain basic practical knowledge and skills in the field of technology development. The student will gain a basic orientation in the field of electronic media theory and visual communication. The student will be able to discuss the main ethical issues related to the use of digital media in media practice. The introductory meeting, assignment of semester work, I as an author, I as a teacher; Individual consultations; realization of practical output; credit term, a colloquium on the resulting portfolios; The student is able to illuminate and defend the content and formal form of their own project, explain the basic ways and principles of solution, design a way to present their work in the form of a portfolio.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
Úvod do oboru digitálních médií. Kurz je koncipovaný jako tvůrčí dílna doplněná o řadu přednášek. Základy práce s pohyblivým obrazem a zvukem. Vznik a historické proměny oboru vizuální komunikace s přihlédnutím ke specifice pohyblivého obrazu.
Last update: Raudenský Martin, doc. PhDr., Ph.D. (27.09.2024)
Aim of the course - Czech
Studující nahlédne principy a souvislosti digitálních médií v kontextu soudobé vizuální kultury. Práce na cyklu výtvarných cvičení. Prozkoumá fáze tvůrčího procesu a jeho dynamiky, nastolí otázky motivace k tvorbě, reflektuje kognitivní a expresivní hlediska tvorby.
Last update: Raudenský Martin, doc. PhDr., Ph.D. (27.09.2024)
Course completion requirements - Czech
zápočet
Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na seminářích a konzultacích. Společná prezentace autorských kolekcí. Studium autorit a dalších souvislostí oborů; orientovanost v řemeslných a technologických postupech jednotlivých disciplín; individuální konzultace nad dílčími úkoly semestru; Adekvátní úroveň seminárních prací. Seminární práce představuje portfolio vytvořené na základě jednotlivých cvičení / zadání. Výslednou prezentaci seminární práce je nutné nahrát ve vhodném formátu do aplikace Moodle.
Studijní opory jsou umístěny na na aplikaci Moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=5697 Klíč k zápisu: Digi
Last update: Raudenský Martin, doc. PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Literature - Czech
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Výuka umění a designu/
Základní studijní literatura: BOURRIAUD, N.: Postprodukce. Tranzit, 2004. DVOŘÁKOVÁ, CZ, T. Jak vznikl film. Praha: Argo. 2017. DUTKA, E. Minimum z dějin světové animace. 1. Praha: Akademie múzických umění, 2004. NEDĚLA, J. (ed.). Animační ilustrace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010. POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990. ŠVANKMAJER, J. Jan Švankmajer. Praha: Arbor vitae. 2012.
Literatura doporučená: BERNS, J. Daumenkino: The Flip Book Show. Düsseldorf: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2005. BORDWELL, D. THOMPSONOVÁ, K. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. 1. Praha: Lidové noviny, 2007. DVOŘÁK, T. (ed.) Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: VVP AVU, 2010. HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2008. FURNISS, Maureen. Animovaná Bible: Průvodce vším – od flipbooků po Flash. 1. London: Laurence King, 2008. FLUSSER, V. Do universa technických obrazů. Praha: OSVU, 2001. KAČOR, M. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People; Mladá fronta, 2012. MANOVICH, L. Principy nových médií [online]. 2002: Dostupné z: http://www2.iim.cz/wiki/images/5/52/Manovich2-02i.pdf. MEYER, C. MEYER, T. Adobe After Effects CS4: Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2012. NFGMAN. Design postavy pro mobilní zařízení. Rotovision 2006. POKORNÝ, M. (ed.). Filmy bez kina / Filmy bez kina. Brno: Dům umění města Brna. 2003. POSPISZYL, T. Asociativní dějepis umění. Poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film). Praha: Tranzit, 2014. SURMANOVÁ, Kateřina (ed.). Ostrovy animace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010. SHANKEN, EA Art and Electronic Media (Themes & Movements). Phaidon Press, 2009. ŠVANKMAJEROVÁ, E. Švankmajer, J. Anima, animus, animace. Praha: Slovart; Arbor vitae. 1998. ŠVANKMAJER, J. Transmutace smyslů. Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství, 1994.
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, Národní knihovně České republiky, Městské knihovně v Praze, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
Studijní opory jsou umístěny na na aplikaci Moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=5697 Klíč k zápisu: Digi
Last update: Raudenský Martin, doc. PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
Témata cvičení předmětu 01. Bitmapová animace, program Adobe Photoshop, Freeware animator. 02. Návštěva NaFilMu: Národního filmového muzea. 03. Vektorové a bitmapové animace, program Adobe Animate. 04. Adobe After Effects. 05. Zpětný projektor, animace v realném čase. Cinegraf. 06. Diaprojektor, hra s diarámečky. 07. Zápočtový termín
Last update: Raudenský Martin, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2024)
Learning outcomes - Czech
Studující umí osvětlit i obhájit obsahovou a formální podobu vlastního projektu, vysvětlit základní cesty i principy všech řešení, navrhnout způsob prezentace své práce. Studující používá příslušný software. Studující vytvoří výtvarné cvičení, které má edukační potenciál.
Last update: Raudenský Martin, doc. PhDr., Ph.D. (27.09.2024)