|
|
|
||
The course complements the professional training within the subject Field Practice III within the Bachelor's degree in Speech Therapy. The aim of the course is to evaluate the course of Field Practice III, to highlight the benefits of the practice, to point out the problematic areas of the practice and the possibilities of their solution. Students' experiences are compared with findings from relevant professional studies focused on the importance of practice in the study of education. During the seminars, students prepare seminar papers focused on the overall reflection of the practice carried out - the most important insights from the seminar papers are then formulated by students in powerpoint presentations, which are presented during the seminars as a basis for group discussion. Furthermore, they develop case studies within the practice, which they also present in the seminars of the Guided Reflection Programme for Special Educators III.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 46 hodin Příprava na zápočet: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde: https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ Odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams Vam bude zaslan pozvankou. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
- vložení dokumentace praxe - záznamy z hospitací, přípravy na vlastní Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Povinná: HLAĎO, P., HORÁČKOVÁ, M., DANIELOVÁ, L. Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 80-2440-208-4. ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika: opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 57 s. ISBN 978-80-7290-794-6. TOMKOVÁ, A., CHVÁL, M., HEJLOVÁ, H. Pedagogický a výzkumný rozměr studentských esejů v přípravě studentů učitelství pro primární školu. In Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 60(3), 2010. s. 314-325. ISSN 0031-3815. Doporučená: KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. ŠVEC, V. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství? In Pedagogika, 56(1), 2012. s. 91-102. ISSN 0031-3815. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Obsah: 1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů. 2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu. 3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 8. Závěrečné zhodnocení. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|