|
|
|
||
Methodology and logic of music education research, orientation in basic stages of scientific research work and research methods. Closer knowledge of basic informational primary and secondary sources in music pedagogy. Preparation for the solution of the bachelor's thesis in terms of its structural, formal and linguistic requirements.
Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (26.01.2023)
|
|
||
Obecnější cíle: · respektovat logiku a etapový charakter vědeckovýzkumné práce v hudební pedagogice; · orientovat se v základních tištěných i elektronických informačních zdrojích oboru; · dbát na etiku práce s informačními zdroji; · znát klasifikaci a charakteristiku teoretických a empirických výzkumných metod, použitelných při řešení bakalářské práce s výzkumným zaměřením; Konkrétní cíle: · znát strukturu muzikologie, soustředit se zejména na společensko-hudební disciplíny a jejich vztahy; · obeznámit se s režimem bakalářské práce; · prostudovat dostupné dokumenty k bakalářské práci fakultní i katedrální povahy; · zvážit volbu tématu bakalářské práce podle metodiky SMART; · kategorizovat základní informační zdroje v oboru tištěné i elektronické povahy; · referovat o zadaném informačním zdroji formou prezentace; · analyzovat přínos těchto informačních zdrojů z hlediska zadané bakalářské práce i budoucí hudebně výchovné praxe; · osvojit si prakticky základní techniky tvorby bibliografických citací podle ČSN ISO 690; · stanovit cíle teoretické části bakalářské práce; · strukturovat teoretickou část práce s ohledem na stanovené cíle a běžný úzus požadovaných kapitol; · diskutovat nad možnostmi tvůrčího přínosu studenta v teoretické části práce; · zamyslet se nad principy etiky vědecké práce; · osvojit si techniky autentických citací a odkazů na citace; · stanovit předmět zamýšleného výzkumu, jeho cíle a základní pracovní hypotézy; · plánovat organizační průběh výzkumu a jeho metodiku; · znát možnosti kvantitativní a kvalitativní analýzy zkoumaných jevů; · strukturovat výzkumnou část práce dle požadovaného sledu kapitol; · seznámit se s formálními a jazykovými náležitostmi bakalářské práce; · prezentovat výsledky práce v semináři před studentským kolektivem; · diskutovat nad možností využití jednotlivých empirických metod při výzkumu hudebně výchovné praxe. Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (01.02.2024)
|
|
||
2 kredity/60 hod: 12 hodin přímé výuky, 3 hodiny příprava referátu, 3 hodiny plnění průběžných úkolů, 12 hodin samostudium, 10 hodin příprava na zápočet, 20 hodin samostatné práce na přípravných fázích řešení diplomové práce (ve spolupráci s vedoucím práce). Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (01.02.2024)
|
|
||
Prezentace a písemné odevzdání referátu o zvoleném informačním prameni Vypracování modelů na základní typy bibliografických citací Strukturace teoretické a výzkumné části bakalářské práce Specifikace předmětu, cílů a základních pracovních hypotéz bakalářské práce Kontrolní test (případně kolokvium) ze znalosti výzkumných metod a možností jejich uplatnění v hudební pedagogice Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (07.03.2024)
|
|
||
Základní studijní literatura: VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha : Karolinum 2017. Doporučená literatura: HOLAS, M, VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha : SPN 1987. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum 1998. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido 1996. POLACH, E. Pravidla sazby diplomových prací. České Budějovice 1997. Bui, Yvonne N. How to Write a Master′s Thesis. University of San Francisco, 2014. ISBN: 978-1452203515. Murray, R. How to write the thesis. Buckingham : Open University Press, 2002. ISBN: 978-0335207190. Winstanley, C. Writing a Dissretation for Dummies. Chichester : John Wiley&Sons, Ltd, 2009. ISBN 978-0-470-74270-9 Další literatura dle tématu diplomové nebo bakalářské práce. Dle tématu bakalářské práce. Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (26.01.2023)
|
|
||
Výuka probíhá prezenčně za podpory kurzu v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11580. Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (26.01.2023)
|
|
||
1. Introduction to musicological issues, music pedagogy, primary and secondary information sources in music pedagogy. Mode of the Bachelor's thesis. Last update: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (23.01.2025)
|
|
||
The student will explain the nature of the bachelor thesis and its purpose, explain the rules for selecting the topic, the choice of topic, the nature of the thesis, explain the time of the thesis, the prerequisites for mastering the thesis, the scientific nature of the thesis and the requirements for research, primary and secondary sources, the principles of citation standards. Last update: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (23.01.2025)
|