Didactic tests in school practice - OPBF4F109C
|
|
|
||
The lecture/seminar is focused on the practical use of didactic tests as an evaluation tool in teaching at the class and school level. On their informed choice, on the use of test results with regard to the expected goals. On their informational limits and unintended effects on the course of teaching. Participants will also learn about the process and principles of creating tests and test tasks, which can also be used when creating their own evaluation tools as part of everyday pedagogical practice.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity - 100 hodin zátěže pro studenta Výuka: 12 x 2h, tj. 24 hod. Příprava na výuku: 24 hodin Zpracování práce: 30 hodin Příprava na zápočet: 24 hodin Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Podmínky pro zápočet: obhájení studentem vytvořeného didaktického testu (1 řádný + 2 opravné termíny) Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
STRAKOVÁ Jana, VESELÝ Arnošt. Předpoklady úspěchu v práci a v životě. Výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha, Dům zahraniční spolupráce, 2013. ISBN 978-80-87335-53-6 ÚIV, odd. mezinárodních výzkumů. Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha, Nakladatelství TAURIS, 2000. ISBN 80-211-0366-3 ÚIV, Sekce měření výsledků vzdělávání. Úlohy z matematiky a přírodních věd pro žáky 8. ročníku, Nakladatelství TAURIS, 2001. ISBN 80-211-0366-3 PALEČKOVÁ Jana, TOMÁŠEK Vladislav, STRAKOVÁ Jana. Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání, Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. UIV, 1999. bez ISBN ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE. Vyhodnocení výsledků vzdělávání žáků 5. a 9. ročníků základních škol a víceletých gymnázií, Tematická zpráva. ČŠI, Praha, 2023. ISBN 978-80-88492-18-4 (online ; pdf) https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Vyhodnoceni-vysledku-vzdelavani-z Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
1. Obecné principy využití didaktických testů pro (auto)evaluaci 2. Typologie didaktických testů z hlediska jejich cílů a možností využití 3. Typologie testových úloh a jejich vazba na Bloomovu taxonomii 4. Formáty testových úloh a jejich použití v různých fázích výuky 5. Volba didaktických testů s ohledem na různé výukové cíle 6. Zpracování didaktických testů a využití různých forem jejich výstupů 7. Srovnání výsledků didaktických testů uvnitř třídy/školy i navenek 8. Limity využití didaktických testů a jejich dopady na výuku 9. Obecné zásady tvorby testových úloh 10. Oponentura a pilotáž úloh, sestavování testů 11. Doprovodné dotazníky a další užitečné informace 12. Zasazení didaktických testů do širšího kontextu výuky Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|