SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Practice in Science Education - OPBB4B042A
Title: Praxe v přírodovědném vzdělávání s reflexí
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/1, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: winter:unknown / 24 (50)
summer:unknown / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Adam Nejedlý
PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Adam Nejedlý
PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
Is interchangeable with: OKBB4B042A
Annotation -
In the course, the student works directly in an lower or upper secondary school. In the course, the student is introduced to the conditions for the implementation of teaching biology in the context of a specific educational reality. The student is also involved in the implementation of biology teaching under the direct guidance of the accompanying teacher in partial situations.
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Aim of the course - Czech

Studující: 

  • charakterizuje organizaci vybrané školy a podmínky pro výuku přírodopisu/biologie,

  • realizuje zadané aktivity ve výuce přírodopisu/biologie pod vedením zkušeného učitele.

Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Descriptors - Czech

Přímá výuka se skládá z:

  • reflektivních seminářů s fakultním vyučujícím,

  • hospitace výuky přírodopisu a biologie,

  • reflexe v mikroskupině s provázejícím učitelem.

Nepřímá výuka se skládá z:

  • přípravy mikrovýstupů a jejich vyhodnocení,

  • zpracování zadaných úkolů.

Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (10.09.2024)
Course completion requirements - Czech
  • absolvování kurzu Proškolení před pedagogickými praxemi v MOODLe a odevzdání vygenerovaného osvědčení

  • účast a písemná reflexe 12 VH náslechů výuky přírodopisu a biologie

  • příprava, realizace a zhodnocení min. 4 mikrovýstupů ve výuce přírodopisu a biologie

  • prezentace mikrovýstupů na semináři

  • vypracování zadaných úkolů a jejich odevzdání

  • aktivní účast na všech seminářích

Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (10.09.2024)
Literature - Czech
  • Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Paido

  • Pasch, M., & Gardner, T. G., Sparks-Langerová, G., Starková, A. J., & Moodyová, C. D. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál.

  • Švec, V., Filová, H., & Šimoník, O. (2004). Praktikum didaktických dovedností. Masarykova univerzita v Brně

  • Uzlová, I. (2010). Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Portál.

  • Dytrtová, R. (2009). Učitel - příprava na profesi. Grada.

  • Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál.

  • MŠMT. (2023). Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství.

  • rámcové a školní vzdělávací programy

Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Syllabus - Czech
  • podmínky a zajištění výuku přírodopisu a biologie na vybraných školách

  • role učitele přírodopisu a biologie

  • management školní třídy ve výuce přírodopisu a biologie

  • opory pro náslechy výuky přírodopisu a biologie

  • realizace výukových aktivit ve výuce přírodopisu a biologie

  • komparace výuky přírodopisu a biologie na různých školách

Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Learning resources - Czech
MS Teams
Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (10.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studující:

  • porozumí organizaci výuky přírodopisu a biologie na vybrané škole,

  • naslouchá výuku přírodopisu a biologie,

  • zhodnotí roli učitele přírodopisu a biologie ve výuce,

  • realizuje zadané výukové aktivity ve výuce přírodopisu a biologie pod vedením zkušeného učitele,

  • reflektuje vlastní realizaci zadané aktivity ve výuce přírodopisu a biologie,

  • vytvoří a prezentuje komplexní shrnutí charakterizující vybranou školu a na ní realizovanou výuku přírodopisu/biologie.

Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html